Oro

2015-01-09 @ 11:52:21
Graviditeten med Ebba kan ju beskrivas med ett ord ORO.
Vi hade fått 7 missfall innan och tror inte det var förrän i v 30 jag vågade ens tro att det kanske skulle gå vägen!

Sen blev jag gravid med Theo.
Den graviditeten gick av bara farten och jag hann inte fundera och oroa mig.
I slutet var jag lite orolig att han skulle dö i magen. Men ändå mindre orolig än med graviditeten med Ebba.

Den här graviditeten har jag varit jätte orolig. 
Dels funderar jag kring chanserna att få ännu ett friskt barn.
Sen har tyvärr 2 jag känner förlorat sina bebisar i sen graviditet (v20).
Det är så otroligt ledsamt och jag tänker dag som natt på dom 😔
Jag tänker mig hur det kan kännas, hur skulle jag hantera den sorgen osv. 
Nej fyyyy!!!!

Annars tycker jag det är underbart att va gravid. 
Barnen och Ove myser ofta med magen och den här bebisen känns så efterlängtad. 
Längtar i hjäl mig och funderar kring vem som gömmer sig där.

Mina små hjärtan ❤️❤️




Kommentarer
Postat av: JessicaS

Jag känner samma sak, en oändlig tacksamhet över att vi väntar barn igen och samtidigt en väldig rädsla för att det ska gå på tok. Försöker njuta men det är svårt, kände mig nästan lite "skyldig" tidigare som fick fortsätta min graviditet när det slutade illa för andra. Men så kan man ju inte heller tänka, försöker nu blicka framåt och hållas vid gott mod. Lycka till, håller tummarna!

2015-01-09 @ 15:08:04
Postat av: JessicaS

Jag känner samma sak, en oändlig tacksamhet över att vi väntar barn igen och samtidigt en väldig rädsla för att det ska gå på tok. Försöker njuta men det är svårt, kände mig nästan lite "skyldig" tidigare som fick fortsätta min graviditet när det slutade illa för andra. Men så kan man ju inte heller tänka, försöker nu blicka framåt och hållas vid gott mod. Lycka till, håller tummarna!

Svar: Ja usch!!! Trodde jag var ensam om mina tankar 😔
Försöker tänka att jag måste njuta, va lyhörd men inte rädd!
Oavsett hur det går så kan man ju inte förbereda sig för karastrof! Om man hamnar för så lär man ju krascha oavsett om man förberett sig på det eller inte!!
Nej fy vi måste bara tänka att det går bra!
Lycka till själv ❤️
Kram
LIVET PÅ BJÖRKBACKEN

2015-01-09 @ 15:08:06
Postat av: Linda

Åh gumman! Hoppas verkligen att du trots allt kan hitta stunder av "ren" njutning. Du/ni har fått utstå oro, rädsla och ängslan så det räcker och blir över redan. Ni är verkligen värda att bara mysa, njuta och må bra.
Lycka till!

Svar: Tack Linda ❤️ Tänker faktiskt ibland så... Att vi fått vår beskärda del och att vi nu är en av de lyckligt lottade. Men de e svåååårt 😣 Nu har det tack och lov varit lite lugnare. Mest för att bebisen är sjövild i magen så jag känner att den lever och verkar må bra 😄
Ska fokusera på att bara njuta 😘
LIVET PÅ BJÖRKBACKEN

2015-01-12 @ 19:50:47
URL: http://buslarson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0