Förlossningen

2015-04-14 @ 21:00:07
Jaha.... Tänkte berätta lite om förlossningen medans det är färskt i minnet!

Jag har gått med pinvärkar till och från någon vecka och i fredags var dom rätt så tuffa.

Vi åkte till Oves föräldrar och åt middag oh kl 18 gick slemproppen. 
Därefter började jag få värkar med 10 min mellanrum.
Dom riktiga värkarna satt i ryggen och pinvärkarna i magen!

Eftersom jag haft en lite tuff dag och kände att natten kunde bli likadan hade vi fixat så barnen skulle sova över hos fammo och faffa.

Så när värkarna sen började dör vid 18-18.30 så åkte vi hem.

Värkarna kom och gick och eftersom det var 10 min emellan så han jag både vila och glömma bort hur ont dom faktiskt gjorde.
Andades bra igenom och kände att jag fixade det galant!

Kl 22 slutade min kompis på BB (är barnmorska) och vi hade avtalat att hon skulle vara med om det var möjligt.
Så efter jobbet kom hon hem till oss. 

Vi åkte in till BB kl 00.30-01 någon gång  för då kände jag att jag ville ha mera hjälp med värkarna (lustgas och TENS).

Väl inne ser dom att jag är GBS positiv.
Betyder bakterier och antibiotika helst 2 timmar innan barnet får födas. Så kl 02 sätter Annica på antibiotika.
Jag är då öppen 4 cm, mogen och mjuk med buktande hinnor.

Efter 2 timmar känner dom efter igen och då är det samma status 4 cm öppen bara.

Dom tar hål på hinnorna....

Det är hör det blir lite drama!
Fostervattnet är helt blodfärgat.
Eftersom dom har skalp på bebisen ser dom att han lever och mår bra, men dom är rädda att moderkakan håller på och lossna, att det är den som blöder.
Lossnar den, dör barnet.

Direkt då dom tar vattnet öppnar jag mig fullt och får krystningsvärkat.

Gyn. Läkare, barnläkare, blod och allt ör förberett för oss när lillebror anländer.

Dom springer iväg med honom till återupplivningsbordet.
Han skriker direkt men är inte helt ok.
Dom ventilerar honom och suger massor med gammalt blod ur hans magsäck!

Gammalt blod!!!!
Dom fattar inget och vet inte var detta blod kommer från.

Summa sumarum tror dom att någon gång i graviditeten har kanske moderkakan lossnat lite och blödit.
Blodet har blivit kvar där och cirkulerat genom lillebror och därav hamnat i magen 👎

Dom vet iallafall att blodet inte kommer från honom utan det är jag!

Han mår tack och lov bra ❤️

Efteråt fick jag feber och mitt infektionsvärde steg, så nu äter jag antibiotika.

Så vi skrämde lite slag på mina älskade arbetskamrater och vår fina privat barnmorska.
Men allt gick ju bra.

Är så glad att kunna dela detta med min bästa kompis plus att vi fick Emma med oss också som ansvarig barnmorska! 
Kunde ju inte bli bättre.
Och både jg och Ove kände oss super trygga hela tiden.




Slutet gott, allting gott 😍
❤️


Kommentarer
Postat av: JessicaS

Oj oj vilken dramatik! Men slutet gott allting gott! Och vad skönt att känna sig så trygg och omhändertagen. Sköt om er!

Svar: Dom är ju duktiga så det man kan helt klart känn sig i trygga händer!
Håller tummar och tår för dig nu att det ska komma igång ✊😃 kram
LIVET PÅ BJÖRKBACKEN

2015-04-14 @ 22:14:11
Postat av: JessicaS

Tack! Just nu känns det som ett evighetstillstånd, som att det aaaaldrig kommer komma igång 😔 Jag vill också bebismysa!! Kram

Svar: Jag förstår det! Kände exakt så för 4 dagar sen 😜 Snaaaaart snaaaart ✊ kram
LIVET PÅ BJÖRKBACKEN

2015-04-15 @ 12:57:49
Postat av: buslarson.blogg.se

Vad härligt att A kunde vara med. Ojoj vilken känsla det måste ha varit när vattnet gick, stackars er. Tur att allt gick bra! Hoppas du får dina värden i skick relativt snabbt nu också.
Han är sååå fin! Vilken ljuvlig liten kille ni fått!❤️
Fortsätt njuta av ert liv. Det finns inget bättre.
Kram

Svar: Tack 😍
LIVET PÅ BJÖRKBACKEN

2015-04-17 @ 05:05:40
URL: http://buslarson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0