Allt och inget!

2013-11-12 @ 20:06:08
Helloooo....
Här händer det inte mycket ;)

Känns som att jag inte riktigt prioriterar detta!
Barnen är på dagis ca 3 dagar i veckan och det funkar jätte bra :)
Jag jobbar 3 skiftes på barn 25 timmar i veckan och det känns också bra. Känns som jag skulle kunna jobba 30 timmar i veckan men just nu tror jag vi kör på detta.

Lite uppdatering om barnen.

Ebba har hunnit fylla 3 år, älskade unge ❤️
Hon är riktigt i 3 års trotsen.
Hon har känslostormar deluxe och en enorm envishet/vilja.
Hon är glad/arg/ledsen om vart annat och det skiftar hastigt!!!
Hon behöver väldigt mycket struktur, rutin, regler och massor med kärlek och uppmärksamhet just nu.

Hon pratar väldigt tydligt just nu och väldigt mycket ;)
Hon lämnar i vissa ord bort bokstaven T och sätter dit P istället.
Hon kan dock säga ordet rätt om man rättar henne.
Hon har ett brett ordförråd.

Hon kan räkna till 14. Hon har också börjat räkna föremål. Tex, hur många äpplen det finns i skålen. Hon kan räkna upp till 4 st men sen svävar det iväg ;)

Theo busen. Han har hunnit bli 1 1/2 år och är en riktig busunge. Han är en gladfis, men ser ofta sur ut :D
Han har en bekymrad min och är ofta spkeptisk då vi kommer till nya platser, ställen.

Han har börjat säga mer och mer ord.
Ord han använder mest är: Lastbil, mamma, pappa, Ebba, traktor, bil, vovve, muuuu, där är den, mjölk, moffa, mommo, fammo, faffa, katt, häst, nalle puh, mamma mu och mumin.

Han äter oftast väldigt bra.
Sover 2-3 timmar på dagen. Hemma ute i vagnen sover han länge, på dagis sämre.
Somnar för natten kl20 och sover 12 timmar.

Annars händer det inte så mycket just nu.
Bröllopsplaneringen står rätt stilla just nu, har bokat det stora och just nu känns det som jag inte riktigt kan göra så mycket :)

Kommer antagligen bli mer snart ;)

Bjuder på lite bilder...



















Kommentarer
Postat av: Cindy

Oj oj blev mycket JUST NU ;D

2013-11-13 @ 10:00:08
URL: http://www.projektbjorkbacken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0