OKTOBER

2012-10-17 @ 20:46:00
Herregud redan oktober.
Oktober är en fin månad.... hösten och lugnet infinner sig.
För två år sedan gick oktober i väntans tecken.
Den finaste lilla sessan bestämde sig för att titta ut just den sista dagen i oktober :-D
Dom 2 bästa åren av mitt liv!!!
 
Det har hänt en del sen jag var "in" hit sist.
Ebba pratar som aldrig förr och det kommer nya ord alla dagar.
Sånt jag just nu kommer på att hon kan säga ;-)
 
-klappa handen (klappa händerna)... detta lägger hon i meningar som tex. Theo klappar handen, Ebba klappar handen osv.
-Jag gillar korv (sa hon idag)
-mamma Theo borta åka hem
(jag och theo var till sverige på underbara barn mässan i helgen och ebba undrade var vi var då hon vaknade.
-go natt
-tack tack för hooooten (tack tack för maten)
-hon kan säga dom flesta namnen på personer
-ebba jacka på
-ebbas skor
 
Jaaaa ni märker, detta är bara en bråkdel av allt hon nu säger och pratar om. Munnen går i ett.
Speciellt kvällstid!!!?
 
 
Theo då... han har ju nu hunnit bli 4½ månad.
Glad liten fis....som nu börjat äta potatis, morot och palsternacka.
Äter även Risgröt till natten.
Ammas annars helt.

Ganska matglad kille, ibland inte ;-)
 
4 månader och 3 dagar gammal vände han sig från rygg till mage så nu kan han båda vägar.
Gillar sina händer och grejjer i lekgymmet.
Pratar och jollrar mycket.
Tycker om att mysas, pussas och riva hår.
Älskar syrran och lyser upp så fort han ser henne.
 
 
 
 
Status annars JUST NU är väl sisådär....
Ebba har varit sjuk och vi har bara varit hemma från öppna förskolan i 1 ½ vecka pga. förkylning och hosta.
Feberfi nu 3 dagar och nu i kväll feber igen :-(
Även Theo verkar lite snosslig!?
Jag har känt mig lite småhängig hela veckan...
Mår dock inte riktigt bra av hormonspiralen jag satt in så vet inte riktigt vad som beror på vad.
Men ut ska den :-/ Måste fundera på andra alternativ!!
 
Nej nu måste jag varva ner och så blir det sängen itid ;-)
♥Kram♥
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja den där jäkla hormonspiralen.. Jag mådde å skit av den. Ska testa kopparspiralen sen när det är dags! :)
Hoppas att ni blir friska från feber, hosta och snor snart!!
Kram

2012-10-17 @ 21:36:14
Postat av: Minna

Den där kommentaren var från mig... ;) / minna s

2012-10-17 @ 21:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0