Sådär ja!

2012-01-28 @ 19:43:21

Nu har jag ett "månbord" i mina ägor :-D
Köpte ett jätte fint runt bord på en loppis, som går att dela på.
Så en kompis köper andra halvan.
Bordet blev därmed bara 15 euro :-D

Men i.o.m. att det var ett helt runt bord så är det ju bara 4 ben. Så måste nog förankra det i väggen.
Men de sa han på loppisen att man måste göra med "äkta" månbord också.
Bordet är träfärgat med lite värmeskador uppe på.
Så nu ska det slipas och målas.
Men sen jäklar va tjusigt de kommer bli.

Här är ett månbord med bara 2 ben...





Nu gäller det bara att hitta den perfekta ramen som skall vara ovanför med familjeporträttet i.
Sen ska jag ha någon tjusig lampa på också. Men annars får det duga med någon tjusig ljusstake eller nått.
Ideérna är många ;-)

Va kul att det var några som hade avlastningsbordet i inlägget innan.
Funderar på om jag ska beställa ett svart, men tror jag väntar ett tag till.... brukar ju dimpa ner sådanna där rabattkuponger därifrån. Det bordet tror jag sku bli fint när man kommer upp för trappan på övrevåningen.

Är det månne bygga bo stadiet som infunnit sig??
Hm... sitter bara och funderar på inredning och sånt just nu :-)

Nej nu ska jag gå och laga en bärkompott/smoothie.

-lite blåbär
-lite hallon
-banan
-juice
MIXA!!!!

Mmmmm :-P


Kommentarer
Postat av: Anonym

det är så fint med sånna där halv/månbord. Har själv ett som är runt med går att dela till två halvor.. där har varje del 3stycken ben så de behöver inte förankras i väggen, dock lite bökigt att ha som runt bord då de på två ställen blir två ben brevid varandra liksom..

2012-01-29 @ 08:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0