4 hjuling?

2012-01-14 @ 21:07:13

Både jag och min man håller på och drömmer om en fyrhjuling!
Men olika fyrhjulingar....

Jag drömmer just nu om en syskonvagn.
Vad, vilken ska vi ha???

Jag måste ha en syskonvagn, kommer känna mig så låst annars.
Men tycker inte att dagens syskonvagnar riktigt håller måttet :-/

Alla syskonvagnar har ju nästan så att det stora barnet är vänt bort från dig.
Jag skulle vilja ha båda barn mot mig.
Då finns det igentligen bara en vagn som uppnår det.
Basson duo. Danmarks egna "briovagn".




Fördelar:
-endast 74 cm bred
-lätt att kontera ihop
-går att svänga sitsarna hur som, helt oberoende av varandra
-stora sufletter, finns en extra flik som man viker in och ut då man vill ha mera skydd
-punkteringsfria däck
-lätt manövrerad
-många som är väldigt nöjda med den
-billig för att vara syskonvagn

Nackdelar:
-punkteringsfria däck.....vill helst ha luftdäck!?
-Små hjul fram!?

Skall annars och kolla på en Carena dubbel swing i morgon.
Begagnad, till bra pris.
Dock är jag inte jätte jätte förtjust i dom då man som sagt har det större barnet framåt i vagen.
Sen vet jag inte om Carenan har ställbart styre? Jag och Ove är ju rätt korta :-/



Vad har ni för vagn och har ni varit nöjda?
Tycker ni jag är hel löjlig?

Och så får ni en bild på magen...
(nu vet jag vilken vecka jag är i :-))
v. 23 byter vecka på torsdagar







Kommentarer
Postat av: Linda K



Skulle jag köpa ny vagn och defentivt om jag skulle ha en syskonvagn skulle jag köpa en Bugaboo Donkey twin, visst den är dyr men jag älskade min Bugaboo Cameleon!

Säljs bland annat här: http://www.bonti.se/shopping/products.php?p_ID=1880

2012-01-14 @ 21:39:48
Postat av: Åsa

Ja skulle heller aldrig ha en vagn där barnen är åt olika håll, och att ha barnet bortvänt från mej skulle också kännas fel. Vi köpte en beggad emmaljunga till våra barn, lite klumpig men funkade!

2012-01-15 @ 06:30:33
Postat av: Minna

Emmaljungas då? Eller dom kanske är jätte klumpiga förstås.. Jag är inte bra på syskonvagnar, men pungteringspfria hjul så har vi på vår scooter och jag tycker dom är jätte bra! :) kram

2012-01-15 @ 12:26:45
Postat av: Anna B.

Hej!

Jag köpte en Baby Travel syskonvagn då jag fick mitt andra barn (skiljer 16 månader på dem) och har varit väldigt nöjd! Väldigt enkel att fälla upp och ihop, väger inte så mycket, väldigt lättkörd, man får hemskt bra service på de vagnarna i affären, pumpade aldrig ens däcken själv... Mitt äldsta barn tyckte det var väldigt roligt att få åka framvänd å se massa annat kul än trista mamma som han såg jämt annars;-) När vi sålde den vagnen köpte vi en precis lika fast enkel med ståbräda till:-) Jag rekommenderar verkligen Baby Travel varmt!

Lycka till:-)

2012-01-15 @ 14:12:53
Postat av: camilla.d

Punkteringsfria däck funkar alldeles utmärkt! Tror de där är nåt gammalt som hänger i att man måste ha luftdäck. Och att man skall ha en stor vagn som är stabil och stadig. Skulle jag få ett till barn skulle jag köpa en liten och smidig vagn och kasta den stora åbäket som Wilmer har. Jag tror inte att Ebba tar någon skada att sitta vänd åt andra hållet. Lycka till!

2012-01-15 @ 15:51:08
Postat av: Linda S

Vi har en babytravel till tvillingarna, kan ju inte säga så mycke om just de problemet att de äldre syskonet är vänt framåt eftersom vi då bara har den till pojkarna. men som vagn gillar jag den jättemycke!!

2012-01-15 @ 19:07:33
Postat av: Cindy

Linda K: Ja, en Bugaboo Donkey skulle jag inte tacka nej till men 1600 euro :-/ Jooonäääää!!!!!



Åsa och Minna: Emmaljungan går tyvärr bort pga att jag tycker den är så klumpig sen tyckte jag också den är svårstyrd? Kanske för att jag är rätt kort!!??



Anna B: Ja BT är helt klart en schysst vagn...men samma där är ju att man har det äldre syskonet vänt från sig :-(



Camilla D: Ja, jag har hört om många nu som är väldigt nöjda med sina punkteringsfria däck... och det känns jätte bra. Då kan jag ju stryka en grej från Negativa listan :-) Då är det bara dom små hjulen fram kvar, som jag är lite osäker på.... men det är ju vår och sommar då jag ska använda vagnen så det borde funka. Plus att främre hjulen är 20cm diametern, så dom är ju inte pytte små. Ser mindre ut på bilden än i verkligheten.



Linda S: Ja BT som sagt har jag hört mycket gott om, men det är ju det där med att ha Ebba bortsvängd från mig :-(



Det lutar starkt nu för att jag köper en Basson Duo :-) Carenan var tok för stor för mig, då man inte kunde justera handtaget :/ Så behövde inte tänka så mycket mera på den.



Tack för allas förslag och tankar!!!!

2012-01-15 @ 20:21:17
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Pia

Vi hade en brio. Double Wave hette den, sålde den för nån månad sen. Tog lite i hjärtat, den va så bra, men använde den inte o kommer inte behöva den. Men den va jag nöjd med, ville jag ha storebror framåt så vart ju båda framåt :/ , men d gick bra att ha båda mot mig d lilla den användes, han va nöjd så.

2012-01-15 @ 20:55:34
Postat av: Cindy

Pia: Men nackdelen tycker jag är den delade sufletten... Gillar Basson duo som har skilda sufletter för sitterna. Men annars verkar ju Brion stabil och robust liksom Emmaljungan.

2012-01-15 @ 22:05:38
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag har testat tre vagnar och de har alla varit bra på olika sätt, så man måste försöka komma på vilket behov som är viktigast, för det finns ingen vagn som har allt. Först hade vi en Phil and Ted Vibe. Den var ju väldigt smidig eftersom den var smal och blev liten ihopfälld. Det sämsta med den var att det äldre barnet sitter framåt. Det skiljer bara 14 månader mellan mina barn, så jag tyckte den äldre var för liten att sitta framåt. Den mindre ligger under och tittar framåt så jag tyckte jag hade dålig koll på honom och han kändes väldigt oskyddad då det inte var någon sufflett ovanför honom. Det regnade in på honom också. Jag tyckte den var tungstyrd också och hjulen kunde vobbla ibland. Vi har också haft en BabyTravel. Då satt den äldre framåt och den lilla låg i en hårdlift vänd mot mig. Det funkade bra ända tills den yngre växte ur hårdliften, då låg han som en räka framåtvänd, mycket dåligt! Det blev inte helt plant liggläge i den. Den hade även delad varukorg vilket var värdelöst för du fick inte ner en matkasse i någon av dom. Nu har vi en Emmaljunga twin nitro och den är jag nog nöjd med. Fördelarna är att båda barn är vända mot mig, den är väldigt lätt att svänga med, myggnätet sitter fast i suffletten, varukorgen är stor. Nackdelarna är att den är ganska trång, Jag undrar hur bra det skulle funka att ena barnet sitter och det andra ligger i t ex en mjuklift. Det är brett mellan bakhjulen så det är svårt att komma in i alla dörrar. De små hjulen gör det svårt att komma fram när det är snö. Men för mig var det viktigaste att ha båda barn vända mot mig och då var den här vagnen den bästa av de tre jag testat. Hoppas du fick någon hjälp!

2012-01-16 @ 20:50:48
Postat av: Emma

Fin magbild! Snart börjar det synas på mej också!!! :D

2012-01-16 @ 20:52:57
Postat av: Cindy

Frida: Tack för din hjälp :-)



Emma: Vilken Emma??? Nu blir jag ju nyfiken ;-D

2012-01-16 @ 22:27:29
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Emma B

Jag som yrade omkring för två somrar sen i en vit audi haha! :)

2012-01-19 @ 17:34:48
Postat av: Sandra

Ora har också en syskon/tvillingvagn.

http://www.orasel.fi/www/popupcard.php?id=36

Det finns mjuklift till den! Den är också bara 74cm bred så man kommer in i de flesta dörrar. Vi hade en sån! :-)

2012-01-23 @ 16:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0