jamen...

2012-08-02 @ 21:35:26
Hellloooooo ;-D
Jag ha inte glömt bort bloggen, jag har bara prioriterat bort den och haft semester... eller va dom nu kallar de då man har barn ;-)
 
Va ha hänt sen sist???
 
Vi har varit till Uppsala och hälsat på...
Hoppat studsmatta dagarna i enda, hälsat på djuren på Furuvik, Varit till Leo´s lekland och shoppat
 
 
 
 
 
 
 
 
Hemma har vi tagit vara på dom få dagar då det varit bra väder...
 
 
Vi har varit på bröllop...
Ebba var då på stugan med fammo och faffa, men lille Theo fick hänga på
. Sorry dålig bild...men han var urgullig
 
 
Theo då, eller Duddi som Ebba kallar han :-)
Växer så det knakar.
Väger nu 5,3 och är 58,5 cm 2 månader gammal. Det vägde Ebba då hon var 4 månader :-o
Stor karl!!!
Han ger numera stora leenden till alla...en glad kille.
Nu har han dock nu pirrat igen sen typ 3 dagar och det tror jag beror på Rotavaccinet som han fick.
Annars kör vi Rela droppar och kuplaton vilket verkar fungera kanon... en glad och nöjd kille.
Jollrar och gurglar gör han också... även svänger sig från mage till rygg.
Åhhh va de går fort...hinna njuta....hinna njuta!!!!!
 
Ebba, hon röjjer på!!! Ett riktigt busfrö som rymmer titt som tätt, tack och lov oftast bara till hennes bästis, grannen Nick.
Hon och Nick hittar på bus tillsammans, tex. äter grus eller rymmer längre hemifrån eller annats skoj ;-)

Hon pratar nu mera 2 ordsmeningar ibland 3.
Man förstår henne bättre och bättre och hon blir lätt frustrerad då man inte förstår vad hon menar.
Ord hon använder mest:
Kukka = fluga
Macka
Duddi tuttu här = Här är Theo´s napp
Kakka = bajsa eller kissa
Bada
Titta
Sitta här
Atejje = typ kom hit...eller lyssna på mig
 
Sen kan hon namn, upprepar ord osv.
 
Annars då...
I går körde jag mitt första träningspass på minst 2 år :-O
Sååå skönt och jag var helt kräkfärdig under och efter träningen.
Benen skakade och idag har jag duktig muskelvärk.
Nu ska jag försöka hålla i gång detta!!!
Det ända jag också skulle börja få bukt med är maten, eller rättare sagt frukosten.
Jag ääääälskar mackor och äter nu rostbröd med marmelad till frukost :-/
Jag är alltid ashungrig då jag vaknar och måste få i mig nått snabbt... vet inte riktigt hur eller vad jag ska ta i stället!! Förslag?

Annars äter jag rätt ok... eller jag äter MAT och inte jätte mycket snask och bullar.
Skulle väl behöva dra ner lite på kolhydrater men I lööööv them så det är såååå svårt.
 
Nej nu ska jag göra mig klar för sängen.
Tack och lov att det är fredag i morgon!!!
Kram alla som finns kvar här med mig ;-D
 
(skulle ha bjudit på fler bilder med batteriet i kameran dog och hittar förbanna inte laddaren!?)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emy

Kul att du är "tillbaka" :) Otroligt söta bilder på barnen! :) Kram

2012-08-02 @ 21:47:20
Postat av: Minna

Men söta öde vilka små raringar ni har! :)
En riktig liten prins han där Theo..
Kraam

2012-08-03 @ 11:08:35
URL: http://minnaopen.blogg.se
Postat av: Anonym

världens godaste frukost, jag är helt beroende just nu :) ÅCAs natruella yoghurt, färska jordgubbar, några nötter och en gnutta kanel.. till de en LCHF macka. använder de här receptet. Men lägger till solroskärnor o lite anis och en gnutta salt. http://skatboet38.wordpress.com/2012/02/04/kall-morgon-varmt-brod/

Annars ägg!! har alltid en hög med färdigkokta ägg i kylen.. bara att ta när de suger i magen :)

2012-08-03 @ 22:12:43
Postat av: Sus

Kul me lite uppdatering. Frukostförslag naturell yoggis o olika frön. Eller mixa ihop en smootie.

2012-08-05 @ 12:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0