Va fan... en ÄLG!!!!

2012-04-19 @ 22:08:42

Idag då jag skulle lägga ut Ebba och sova kände jag mig iakttagen.
Vänder mig om och på tomtgränsen står en j-la älg!!!!
Den glor på mig och jag håller på riktigt på att skita ner mig.
Är skit rädd för älgar.

Jag klappar i händerna men den bara kollar på mig och käkar lite och börjar vandra uppåt mot grannen.
Tillslut var den så långt borta att jag vågade röra mig :-)
Ringde Ove och frågade om älgen kunde ta sig upp på verandan...om jag vågade lämna Ebba där.
Han tyckte nog de ;-)

Annars har det varit full rulle idag.
Varit och hälsat på moffa och Mia och sen handlat lite.
Har nämligen bjutit över barn avdelningen på lite middag och häng i morgon kväll :-D
Ska bli jätte trevligt.
Dom får lite vin också och lite konjak till kaffet om dom vill ;-)

Har tänkt bjuda över dom så länge och nu då jag inte har nått bättre för mig så passar det ju ypperligt!!!!
Så i kväll ha jag lagat lite tårta och i morgon ska jag laga lite paj och sallad osv.

I dag gick vi även in i vecka 37 (36+0)





Börjar bli en riktig bamse kula... hur stor kan man bli undrar man ju :-/
Huga... det är ju ett tag kvar!!!

Nej nu ska jag gå i säng och läsa min nya tidning...

Bjuder på en bild av lillfisen som imellanåt sysselsätter sig själv väldigt bra...
och ibland hänger hon i benet typ hela dagen.
Riktigt envis ha hon blivit sen hon va sjuk och gör "hyss" titt som tätt ;-)





Va kul att så många gissat redan :-D Tack!!!!

Linda
12 maj 3,640 kg 49 cm lång, pojke

Melle
Jag tror att bebis är en pojke som kommer 16/5 och väger 3700g och 49cm lång!

Pamela
Jag gissar på 15 maj, min födelsedag ;), och att bebis väger 3540 gr och är 49 cm lång.

Maggan
Jag gissar på 17:e maj
Pojke 3470 49 lång.

Emy
Jag gissar på att lillkillen kikar ut den 10 maj, 3530 gram och 50 cm lång.

 Carolin
18 maj, 3750g, 49 cm Och kille tror jag ju på.

Malin A
.
Pojke. Kommer 16de maj, väger 3390 g o är 48 cm lång!

 Maria
En liten prins som kommer 14 maj, väger 3820 g och är 49 cm lång :)

 Linda F
En liten kille som tittar ut den 17 maj. Vikt tippar jag på 3350g och 49,5 cm lång.

 Minna
En grabb som kommer på natten till den 18 maj och väger typ 3660 gram och är 50 lång!


Kommentarer
Postat av: Linda S

Huj va läskigt!!! haha jag hade nog blivit lika rädd jag med!!!

2012-04-20 @ 08:57:39
URL: http://lindasv.blogg.se/
Postat av: Lynn

Jag såg älgen senare på kvällen i skogen nedanför oss. Jag är livrädd för älgar och blev skitskraj! Hoppas verkligen den tagit sig nån annanstans nu. Vill inte ha en älg springandes här!

2012-04-21 @ 08:45:20
URL: http://livetpahallonbacken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0