V. 36

2012-04-12 @ 20:38:29

Idag gick vi in i vecka 36 :-)
Det närmar sig!!!!

Angående säte och snitt och de...
Det viktigaste för mig/oss är ju självklart bebisen. Att den kommer ut ;-) och att den mår bra.
Allt annat är igentligen inte viktigt.
MEN jag är så otroligt rädd för snitt.
Jag vet att det går jätte bra för dom flesta och dom flesta mår bra även efter snitt.
MEN jag vet också vilken stor operation ett snitt igentligen är, konsekvenserna, riskerna osv.
Men finns inga andra alternativ, jag föder INTE i säte, så är ju snitt en bra lösning :-)

Jag måste nu bara smälta detta och läsa på lite...
Som sagt så hade jag inte tänkt tanken och då blir man lite paff då det ramlar över en att det kanske blir snitt.
Man ska vara förbered för snitt oberoende... allt kan ju hända!!!
Det kan ju hända nått under förlossningen också som gör att det blir snitt.

Nå men oberoende så vill jag bara tydliggöra att jag igentligen bara vill ha UT en frisk och välmående bebis, på vilket sätt som. MEN får jag välja så gärna nedre utgången ;-)

Annars då...

Alla vi i familjen är nu dunder flunssiga :(
Ebba mår tyvärr värst. Hög feber, hosta och snorig.
Mitt iallt så 1 timme innan jag sku ha Blingo party så började Ebbas näsa rinna och under natten sen fick hon feber. Jätte gnällig och ynklig!

Bjuder på magbild v. 36 med grodan




Hahhaha råkade i misstag knäppa av när jag lutade mig framåt.... bamsekula ;-)


Yes i morgon är det fredag igen...

Har rutin UL på tisdag, inte onsdag som jag tidigare skrev.
Spääääääänande!!!!




Kommentarer
Postat av: Anna B.

Hej!

Superkul att följa din blogg, kikar in varje dag:-))))

När jag väntade mitt andra barn hade de inte heller fixerat sig i vecka 36, men då sa min barnmorska att vid första graviditeten fixerar det sig väldigt tidigt, men vid andra (å alla efter det) så fixerar de sig mycket senare, ibland precis innan lr under förlossningen... Å min lillkille fixerade sig mycket riktigt mot slutet:-)

Så ta de lugnt, de kommer högst troligt att fixera sig när h*n e redo för det:-)

Håller självklart en tumme!!

Ha de fint å lycka till❤

2012-04-12 @ 21:32:34
Postat av: Cindy

Anna B: Jo jag vet att dom kan fixera sig sent med andra barnet, ibland inte alls faktiskt förrän förlossningsdags. Men nu är det ju så illa att min bebis inte änns ligger med huvudet ner :-/ Att dom svänger sig senare händer, men risken att dom inte gör det så sent som nu (v. 35+ ) är tyvärr större :-( Men tack ändå, och tack för att du håller tummarna, lär behövas ;-D

2012-04-12 @ 21:45:02
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: annica

Stressa inte över detta nu gulle, de kan ju faktiskt va så att när du går på ultra så är huvudet ner! Är det inte det så får du ställa om dig, du blir en erfarenhet rikare om inte annat! Å då har ju jag än ännu större orsak att lite mer bosätta mig hos er och hjälpa till och bäääära lillplutt och se efter de större yrvädret! Kraaam

2012-04-12 @ 22:14:17
Postat av: cindy

Annica: Hahaha ja du har så rätt ;)

2012-04-12 @ 22:21:33
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur är det med vändningsförsök, görs det här på Åland? Även om det kanske inte alltid lyckas förstås.

2012-04-13 @ 08:53:35
Postat av: cindy

Nej tyvärr, eller va jag nu ska säga.;) finns inte resurser ifall det skulle gå på tok.

2012-04-13 @ 09:56:41
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Melle

Jag kan ju inte riktigt sätta mig in i dina känslor, men oavsett så kommer det ju en bebis :) håller tummarna att du får som du vill men fundera inte så mkt på det gums! pusskram

2012-04-13 @ 10:03:49
Postat av: Anonym

Hör av dig om du vill veta mera i detalj (sjukvårdsmässigt alltså) hur ett snitt går till. Jag är ju med på några om året.. Bara att ringa eller plinga på!

Kram, Lynn

2012-04-13 @ 13:56:35
Postat av: cindy

Tack Lynn :-) har också vart med på snitt några gånger från barn avd. + när jag var på praktik på BB så vet en hel del därifrån. Men tack!!! Kram

2012-04-13 @ 14:40:06
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Linda

Cindy, jag förstår precis din känsla. Man har rätt att vara "besviken" på det sätt barnet kommer ut. Självklart är barnets mående det viktigaste, men det är faktiskt en stor sak att blir "snuvad" på en vaginal förlossning om det är det man vill. Jag blev jätteledsen första gången det hände. Det blev superbra trots allt, men jag kan förstå din känsla.

Man bär stolt sitt barn alla dessa månader och lånar på så sätt ut sin kropp (med glädje). Det är så många saker som man inte själv kan påverka som händer i, och med, ens kropp då man är gravid, då är det klart att man blir lite ledsen när en av de saker man trodde sig vara säker på också visar sig vara annorlunda än tänkt.

Personligen upplevde jag att det var förvånande för andra att INTE vilja ha snitt, det är många som vill ha det utan medicinska orsaker. Förståelsen för det omvända var inte lika stor...

Lycka till, oberoende av hur förlossningen går till.

Kram

2012-04-13 @ 23:06:52
URL: http://buslarson.blogg.se/
Postat av: cindy

Linda: tack!!! Kunde inte sagt det lika bra själv. Du satte orden på rätt ställe :) kram

2012-04-14 @ 10:12:57
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Ängeln Lova, Alvin och Lykkes mamma

Hoppas allt löser sig till det bästa. Min snittupplevelse blev riktigt positiv men sedan var den ju planerad i ett tidigt skede av medicinska skäl och komplikationer sen de två tidigare. När jag snittades var det 2 till snittade mammor inne, en snittades samma dag som mig och en dagen efter. Verkar faktiskt vara en hel del snitt på Åland fast man inte tror det alltid:-)Alla vi mådde superbra och var uppe redan dagen efter och "umgicks".

2012-04-16 @ 08:22:24
URL: http://bambinidolce.wordpress.com
Postat av: Åsa, 21 år och tvåbarnsmamma

sv. Inte alls långt innan er plutt tittar ut, oavsett vilken väg han/hon väljer att komma :)

Förlossningsberättelsen ska jag försöka skriva i morgon. Har funderat på hur jag ens ska få ihop någon med tanke på att det gick så fort, men jag får dra ut på orden ist och sätta upp alla bilder (typ 4 st hann vi med) så blir det kanske till någonting :)

2012-04-16 @ 20:41:28
URL: http://minifjun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0