Barnrum

2011-07-07 @ 21:41:56

Nu har jag äntligen tagit i tu med Ebbas rum.
Tagit i tu, betyder: tittat på och beställt tapeter.
Kommer ju bara bli en liten vägg med tapet, resten är vitmålade.

Men denna tapet blir det
(Harlequin)




Jag tycker den är hur mysig som helst och kommer även att göra små tavlor av tapeten som blir kvar.

Sen ska jag sy rullgardiner ha jag tänkt i något härligt prickigt tyg.
Bara jag hittar detta härliga prickiga tyg, förslag någon?



Annars då...
Vi var ju till sverige och hämtade badkaret :-D Gick super bra och det är fint inpaketerat.
Vi har inte tagit upp det än, behöver lite hjälp för det. Skall ta det via en av balkongerna är det tänkt.

Handlade även bilstol till Ebba.
Blev en Britax multi-tech. Dock måste vi vänta med den ett tag.
Det står att dom helst ska väga 9 kg (Ebba väger 7,3 kg) innan man använder den.
Men vi ska pröva och se hur hon sitter i den.

Handlade även en höst jacka på polarn och pyret + lite annat smått och gott.

I helgen ska vi ut på sjön.
Ska ut med vännerna Tiina och Peter i deras båt.
Dom har ju en pojke som är någon vecka yngre än Ebba bara.
Med kommer också våra kompisar Malin och Dan med sina små knattar.

Annars är det MÅNGA vi "måste" hinna träffa nu under Oves semester.
Känner mig lite stressad över det, men de brukar bli kul när man väl kommer sig iväg.






Kommentarer
Postat av: Jane

Jättesöt tapet. Tycker absolut ett limegrönt tyg till gardinerna =)

KRAM å ha en trevlig helg

2011-07-09 @ 10:32:57
Postat av: Mikaela

Kolla in http://www.stoffochstil.se/



Där har de en massa fina tyger till förmånliga priser. Har inte beställt därifrån själv, men tror det funkar bra. Blir frakten dyr kan du ju försöka beställa till nån vän i Sverige..

2011-07-11 @ 19:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0