De va en gång...

2011-02-14 @ 21:43:48

Historian om Cindy & Ove

Det var en vacker dag, det va kärlek vid först ögonkastet :-P
De e de ni vill höra va??? NÅ SÅ VA DE INTE RIKTIGT....

Året var 2004

Jag ha alltid tyckt Ove varit döläcker, men han va ju dock lite gammal för mig ;-)
Kommer i håg när han körde runt i sin Opel, skit cool va han!

Nå var va vi....?
Vi va fulla på Chillers club (Övrevåningen på Dinos)

Ove ringde mig efter att krogen stängde, han ville att vi skulle ses.
Han va nog inte ute efter nått förhållande ;-) men iallafall...

Jag bodde i Gävle och var hem kanske var 3:e helg så vi fortsatte att ses typ då på helgerna, oftast på fyllan dock.
Åkte ofta till honom efter krogen och sov !!!!

När vi hållit på så här i ca. ½ år så flyttade jag hem.
Inte pga av kärleken utanför att mitt älskade gudbarn hastigt gick bort :-(
Jag halkade efter i studierna då jag åkte hem mycket för att vara med familjen.

När jag flyttade hem började jag få känslor för Ove, vilket jag rätt länge förnekat att jag hade.
En lördag på krogen sa jag till Ove (efter lite övertalning från min vänn Melle) till honom:

-antingen skiter vi i detta vi håller på med nu, för någon kommer bli sårad,
troligtvis JAG eller så börjar vi dejta på allvar.
Och så sa jag att jag föredrog att börja träffas mer seriöst,
tyckte det var synd att kasta bort ½ år bara sådär.

Han ville tänka på saken :tired:


Nå veckan gick och jag hörde ingeting av honom.
Då veckan började lida mot sitt slut skickade jag ett mess..

-i.o.m. att du inte hört av dig så förstår jag va du vill.
Det ha vart trevligt att lära känna dig.
Ha de gott. Kram

Jag fick ett mess tillbaks, att han trott jag jobbat och om jag ville se på film den kvällen.

Jag tackade JA ♥

Efter det så såg vi på film alla kvällar och pratade till 3 på nätterna.
Men inget mera hände.

En kväll tog jag steget och kysste honom, jag fick gensvar :-D

Efter det var jag hos min älskling alla dagar och mitt i allt bodde jag även där.
Vi började renovera huset (hans mormors dödsbo) och skaffade även 2 kissor (Henry och Rolf, Rolf dog sedan och vi har nu Henry och Walter).

Vi firar idag 7 år tillsammans och i sommar 4 år som förlovade.

Vårt förhållande har haft både bättre och sämre perioder, men de viktigaste att vi har aldrig sårat varandra och vi har alltid stått vid varandras sida då det vart tungt.

Jag hoppas vi har många år framför oss och att vi får leva ett friskt och kärleksfullt liv tillsammas.

Nu delar vi även det finaste som finns, ett litet barn

Nu är det ett nytt kapitel i vårat liv...

♥ Cindy & Ove & Ebba ♥

BTW Ebba försöker svänga sig, lyckas inte riktigt :-)


Kommentarer
Postat av: Eva

Åh vad fin story om er! Kul att få läsa :-) Btw, så vore det kul att få se dopfoton snart.

2011-02-15 @ 00:38:14
Postat av: Sus

Kul o få läsa "er historia". Håller me om att ett nytt kapitel börjar då man får barn. Mycket som ändrar o händer i förhållandet då.

2011-02-15 @ 11:49:14
Postat av: Pamela

Hihi, tack för den! :) Typiskt karlar o va sådär sega..tur att han tog förnuftet till fånga!! :)

7 år, jisses de e länge de! Hoppas ni får leva länge o lyckliga tillsammans, och med lilla Ebba, och tom fler barn om ni så önskar! <3

2011-02-15 @ 12:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0