Didrikson/ Lindex/ Annat ????

2011-08-16 @ 12:15:09

PÅ ÖNSKELISTAN JUST NU:

Den här skulle Ebba vilja ha i vinter...
Kilimanjaro Coverall är Didriksons uppföljare till förra vinterns "BÄST-I-TEST"-vinnare TIGNES


Sen skulle jag vilja ha en regnoverall. Min vänn Annica hade hittat denna på Lindex

Någon som har erfarenhet av denna? Bra dålig? Rekommenderar ni någon annan?

Vad behöver man mer till höst/vinter?
Behöver slittåliga kläder då hon antagligen fortfarande kommer att krypa större delan av hösten och ev vinter...

Hör gärna era förslag och vad ni haft för nått.
Är ju helt klart ovan inm detta område ;-)
Dyrt är ju inte alltid bäst!

♥Kram♥






Kommentarer
Postat av: Annica

Oj vad fin den lila var... kanske till Tuva?? ;-)Och sen skulle mamman också vilja ha en didrikson jacka...

2011-08-16 @ 12:36:25
URL: http://fameliasson.blogg.se/
Postat av: Jonna

En sån beställde jag åt Ebba idag från Familia, men en svart. De skulle skickas från återförsäljaren nästa vecka. Jag köpte ett boardmanställ i våras och det kostade då inte mer på Familia än i Sverige.

2011-08-16 @ 13:08:07
Postat av: Ramona

dom där ser riktigt fina ut!! Jätte läcker färg den där lila...



konstigt att inte du kan kommentera på min blogg... andra kan ju ... skumt!!

2011-08-16 @ 19:47:07
URL: http://nordbergromlin.blogspot.com
Postat av: Isabella

Hörru Cindy, brukar du beställa från Babyshop.se?? =) Funkar det bra hit till Åland? Fastnar det i tullen? Extra moms att betala? Såå sugen på att beställa till min tösabit!

2011-08-17 @ 07:44:03
Postat av: Cindy

Isabella: Ja tyvärr måste man momsa :-( Så det blir dyyyrt, men vill man verkliiigen ha nått så....

2011-08-17 @ 09:07:55
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Isabella

=( Jaa e ju så! ;)

2011-08-17 @ 11:46:49
Postat av: Julia

Jag skulle inte rekomendera en overall från Didriksons då de bara har en vattenpelare på 2000 mm, alltså är de inte särskilt vattentäta. Minst 5000 och allra helst 8000 vill jag iallafall ha. Annars måste man oftast ha galonbyxor på overallen när det börjar bli lite blötare ute men ändå är kallt. Nu minns jag iofs inte hur era vintrar är!



I år blir det nog en Molo polaris för våran del. Men vi var väldigt nöjda med den från Kappahl som vi hade förra året. Höll Gabriel varm och torr hela vintern!



Och på regnoverall skulle jag rekomendera just kappahls faktiskt! De har hög vattenpelare och är förstärkt vid knäna som är superbra då barnen fortfarande kryper, sen är det ju ett väldigt bra pris på dom också! 299 kronor. Nu hittar jag inte den på hemsidan, men ni har ju kappahl så det är ju bara åka in till stan och kika! :-)



Lycka till i djungeln! ;-) Kram!

2011-08-19 @ 22:35:13
URL: http://julialindholm.blogg.se/
Postat av: Sus

VAd gäller galonisar kan jag starkt rekomendera didrikssons (med skilda byxor o jacka). Dom är starka o tåliga o håller att tvätta mååååånga gånger som man ju gör me dessa kläder. Dom e väl lite dyrare men är väl värt sitt pris. Vad gäller vinterhalare tycker jag att Lindex är bra.

2011-08-22 @ 12:41:35
Postat av: Tessa

Hade Didriksons 2000 vattenpelare till Jeff förra vintern och den var helt okej. Var det för slaskigt hade jag en Boardman med ullunderställ (fodrad galon).



Vi har annars en svinbra overall från förra året från Minymo, den tålde all slask (Anki hade den till sin flicka och de var så impade på dagis). Vete fan vad det är för storlekar kvar dock). Annars finns ju Didriksons 10.000 värstingoverall för 157,50€, men de börjar i stl 80 och den är nog för stor för Ebba (jättestor i storleken). De ska testas för kung o fosterland på mina 2 i år =) lycka till vad du än väljer. Men en fodrad galon borde nog Ebba ha, kanon! Kram

2011-09-12 @ 23:49:28
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0