Lycka & UL

2010-09-28 @ 09:56:28

Japp igår va det dags för sista utraljudet.
Lite tidigt (v. 35+2) bara, men dom tyckte de sku gå bra så!?

Läkaren blev lite smått chockad då jag lade mig ner... ligger bebisen så där lågt, sa han.
Ja de gör den nog sa jag, jag känner ju huvudet väldigt tydligt när jag sitter eller lutar mig framåt.

Det första han såg var att trots att Bebis ligger väldigt lågt så vickade den på huvudet.
Det va tydligen ett gått tecken... betyder mycket plats i bäckenet :D
Han sa att det inte borde va något problem alls att föda.

Bebisens uppskattade vikt 2.235gr. Kan diffa rätt mycket i verkligheten.

Allt såg bra ut.

Undersökningen visade att livmodertappen va förkortad 2,5cm och mjuk.
Plus att jag var öppen för ett finger, 1,5cm står de.
Härligt, "bara" 8,5cm kvar :O

Han trodde inte att jag skulle gå över tiden, men tyvärr ha jag hört detta många gånger.
Och ack så många går sen över, med inte bara en vecka.
Så jag tar de med en nypa salt.

Bebis kommer när den kommer!
Men härligt att kroppen börjat förbereda sig.

Känner en otrolig lycka de här med att få va ledig och bara invänta bebis.
Jag har fullt upp ändå men njuter nått så otroligt.
Nu är jag mammaledig, men snart går jag ju på mammajobb  :thumbup:
Borde de inte heta så istället!?

♥Vi väntar & längtar efter dig♥


♥Kram♥

....testar lite smileys som ni märker :bigeyes:


Kommentarer
Postat av: Madde

Ja tro inte på vad de där lakarna säger. Som sagt, jag låg ju i "startgroparna" efter mitt sista ul.. Och Liam låg jätte långt ner. Men se så det gick, haha. Nåja, vi hoppas du ska slippa vänta så länge alla fall, men den som väntar på nånting gott :)

2010-09-28 @ 10:22:40
URL: http://www.wimsis.blogspot.com
Postat av: Cindy

Madde: PRECIS :D

2010-09-28 @ 10:30:35
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Jane

haha ja det måste ha varit en karl som kom på just ordet mammaLEDIGHET ;)

TAACK så mycket för dina kommentarer på den andra bloggen, du har så rätt i det du skrev sist.

Tror visst att jag ska föreslå parterapi så har vi iaf provat en sista gång. Så slipper man fundera sen om man gjorde rätt val eller ej...

KRAMAR

2010-09-28 @ 16:00:06
URL: http://lifeofjane.blogg.se/
Postat av: andrea

Så kul att läsa din blogg nu Cindy! Så spännande! Å Bilderna på er är ju så vackra så jag blev rörd till tårar nästan, de förmedlar verkligen känslan ni har inom er just nu. fina ni!



Snart är de dags, va härligt!

2010-09-29 @ 13:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0