Ingen koll....

2010-05-16 @ 20:54:28

I helgen fick vi fin besök av Carro, Niclas och Hugo (gullisen).
Fick en jätte fin uteblomma och blev inspirerad.

Nu ha jag städat på främre verandan och tagit av vad jag hade.
Ska ju till plantagen och handla på lördag, så då finns det mera att leka med.

Det är den lila blomman vi fick, satte den i en betong kruka som jag och Ove gjorde i vintras.
Änglatrumpeten fick också komma ut, ska köpa nytt fat att ha under.


Skulle vilja ha en gung-fotölj där i hörnet som man kan krypa upp i och mysa.
Ska kika i sverige.

Graviditeten:
Alltså just insåg jag att jag går in i v. 17 (enl. mig) på tisdag :-) Jag trodde jag skulle gå in i v. 16.... jag ha alltså gått i 2 veckor och trott att jag var i v. 15. Jag har ju ingen koll på nått.

På tal om tisdag så är det ju dags för rutin ul. Väldigt nervös faktiskt!
Sist före det tidigare ultraljudet fick jag världens stressmagen och diarreade och grejjer.
Hoppas jag kan va liiiite lugnare inför detta.
Är sååå rädd att nått ska va fel på den lilla.
Jag tänkte om jag ska börja lägga in magbilder på tisdagar då jag byter vecka så är det lättare att kolla från vecka till vecka vad som händer.

symtom/mående då....
*Jag har mått väldigt bra. Liiiiiite illamående men ytterst lite.
*Vill inte dricka kaffe, smakar beskt.
*HÅRD mage, bättre nu.
*Acne, kanske liiite bättre nu.
Foglossning :-( Hoppas på att det inte blir värre.
*Törstig, vill dricka jämt (har kollat blodsockret och det va bra).
*Ökat 2 bh storlekar så nu kan jag inte handla Bh:ar på Kappahl, dom har "bara" upp till D kupa :-(

Annars mår jag såååå bra.

Tänkte att jag måste skriva lite sånt här, ha inte skrivit upp det någonstanns och det kan ju va kul att läsa någon gång hur man mådde :-)

Helgen ha varit helt underbar och lugn.
Har fått lite färg, tacksamt eftersom jag i princip var blå innan :-)

Nej nu söndags mys.

Kram


Kommentarer
Postat av: Andréa

2 kupstorlekar! Coolt! Jag verkar vara den enda som brösten inte sväller på under graviditet. Men jäklar när mjölken rinner till.. SHIT! Man sover inga på mage om man säger som så.. He he =o)



Väntar med spänning på uppdatering och magbilder! Kram!

2010-05-16 @ 22:04:02
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Madde

Ja det där med bh-storlekar.. Har också gått upp, dock bara en storlek, men har man lite större är utbudet inte det största, inte på denna ö alla fall.. Kan inte fatta att dom ska bli ÄNNU större efter förlossningen! Herre gud säger jag bara, hur ska man orka bära runt på dom då?!

2010-05-16 @ 22:15:13
URL: http://wimsis.blogspot.com/
Postat av: Cindy

Andrea: guuud va skönt. Jag skulle gärna ha behållt mina ganska stora tidigare bubisar :-) Magbild kommer i morgon... och uppdatering om UL.



Madde: Ska dom bli ännu större????? Ajajaja.... kommer att ha tomma stora påsar på magen efter detta :-/



"Hörs" i morgon :-)

Kram

2010-05-17 @ 15:16:41
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Malin

UL ja, en historia för sig. Vissa tycker bara att det är jättespännande och roligt, jag är som dig, väldigt spänd och nervös varje gång. Orolig att något ska vara fel. MEN tänk så sällan det händer =) Go with the odds och om inte det funkar, fokusera på hur härligt och underbart det känns i kroppen efteråt, då man fått "hälsa på" skruttet en stund igen. Ha det gott!

2010-05-17 @ 19:55:28
URL: http://melvins.webblogg.se/
Postat av: Maggs

men HALLLÅÅÅÅÅÅ, varför har du inte berättat nåt kvinna!!!!!

GRAVID...?! Fast å andra sidan så förstd jag att det skulle bli inflytt först och sen bebis...åhå va rätt jag hade ;-)

GrattisKramar

2010-05-17 @ 20:30:18
URL: http://karinmargareta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0