Prinsessa...

2010-06-28 @ 17:13:00

Jag mår verkligen som en prinsessa och det fick jag bevis för idag :-P
Idag var det alltså besök till mödrargd.
Alltid lika roligt, ännu roligare är det då man har världens underbaraste barnmorska.

Info från besöket:
Vikt: 800gram upp ????? Detta betyder att jag enbart gått upp 1,1 kg sedan inskrivning. Fattar inget!?? Skönt dock att inte gå upp allt för mycket, hade ju en del innan ;-)
Hb: 134 ??? Har ätit jordgubbar och mycket frukt, kanske det är medicinen?
SF 25 :-) Ligger i överkant men jag följer in kurva perfekt, ökat 5 cm på 5 veckor.
Blodtryck 120/65
Urin prov ok.
Vet även hur bebis ligger nu. Huvudet neråt och ryggen mot vänster. Dvs alla sparkar och rörelser känns på vänster sida, vilket jag tydligt märkt.
Fick papprena att ansöka om föräldrapenning och moderskapslådan (en låda full med bebis grejjer vi ålänningar får).
Nästa besök till BM 27/7, men jag har den bedrövliga sockerbelastningen 21/7 :-/ Huga!
Just det...... glömde ju ♥ljuden 140 slag/min.Starka och fina.

Annars då...
Midsommar firades med goda vänner, hade en toppen dag/kväll som inte slutade allt för sent. Vilket var skönt.
På lördagen drog vi ut till Simkäla, underbart väder och vi hade det bara lugnt och skönt.

Nu jobbar Ove bara denna vecka till sen ska vi njuta av ledigheten tillsammans. Ska bli skönt.

Tänkte bjuda på en magkavalkad...

VECKA 17




VECKA 18


VECKA 19


VECKA 20


VECKA 21-22


VECKA 23


♥Kram♥


Kommentarer
Postat av: Lessa

Vad skönt att du inte gått upp mera, då är det ju piece of cake efteråt sen! =) Sockerbelastningen har jag gjort. Fy SA*AN säger jag bara vad asigt det var. Höll på att svimma 3 timmar senare för att sedan frysa arslet av mig. Stängde in mig i bilen 45 minuter med fönstrena fast i gassande solsken för att få tillbaka lite värme. Trodde inte jag skulle reagera så och hade jag vetat det jag vet nu hade jag ALDRIG gjort det då jag inte tycker att det ger så mycket och bara är skadligt för kroppen.

2010-06-28 @ 17:38:16
URL: http://www.perdidi.wordpress.com
Postat av: Cindy

Nej usch! Jag vill verkligen försöka göra den. I.o.m. att jag är lite överviktig, men det där låter inge kul alls. Jag ger upp om jag börjar må skit. Ska ni på den där föreläsningen dem 19 augusti?

2010-06-28 @ 18:14:25
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Hanna

Glukosbelastning är ingen höjdare. Har gjort den 6 (!) gånger (på 3 olika graviditeter) och nu sista 2 gångerna fick jag tips att ha med mig en citron och pressa i. TOPPEN säger jag! Gick nkt lättare. Prova!

Kram Hanna!

2010-07-02 @ 00:42:38
URL: http://husdrommen.blogg.se/
Postat av: Vita loppan

Hej. Jag har följt din blogg länge (låter stalking aktigt) hihi.. men nu har jag inte varit inne på ett tag så jag måste gratulera till graviditeten:-) vad härligt. Jag har själv en liten son på 8 mån men jag gick upp maaaaaassor, 27 kg, ops.. Fast dem har jag kämpat bort nu + 10 till.. Äntligen:-)

ha en fantastisk sommar. Soliga hälsningar från Linda i övik

2010-07-02 @ 10:09:44
URL: http://Www.vitaloppan.wordress.com
Postat av: Madde

Oj vad fin du är :)

Och vad skönt att du mår bra och att allt är som det ska med bebis.



Kram på er

2010-07-03 @ 20:14:23
URL: http://wimsis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0