5:e dagen i nya huset :-)

2010-02-02 @ 22:22:52

Nu mår jag bättre :-)
Lite bubblig i magen än och lite halv svag, men var på jobb idag och det gick riktigt bra.
Känns bra med nya jobbet.
Man är ju dock alltid lite förvirrad och så första dagarna men det faller nog på plats.
Alla var jätte trevliga och tillmötesgående.

Huset då...

Fixar och donar... börjar lite falla på plats, men mycket kvar att göra.

Ny köksmatta från Matthuset.
Samma fabrikatör som Pappelina mattorna bara en billigare variant som heter NEW YORK.
Tycker det är skit läcker.
Den är såklart vändbar och alltså vit med svarta stjärnor på andra sidan.




Fina betong hjärtan som man ska ha i blommor köpta på ICA i Gränby:


Vår fina paraply blomma (som vi kallar den):


Det är så svårt att få mysfaktorn på bild. Men vi "farmors rum" (som vi kallar det pga. farmors byrå) så är det numera jätte mysigt att sitta:


Självaste "Ferdinan" :-)


Henry och Walter fixade faktiskt flytten utan några större problem och verkar trivas rätt bra i sitt nya hus :-)

Nu ska jag gå och sova, ännu en nya spännande dag väntar.

♥Kram på er♥


Kommentarer
Postat av: Erika

Härligt att katterna har hittat sin plats i nya huset.

2010-02-03 @ 09:30:50
URL: http://ikakansjalv.blogspot.com
Postat av: Anonym

Man ska ALLTIIID vara hemma två dagar efter man tillfrisknat.. undra hur många du smittat nu.

2010-02-03 @ 15:29:06
Postat av: Jessica

Skönt att du kryat på dig och att du trivs me nya jobbet!Nördig människa som är anonym i föregående inlägg, kan tydligen inte stå för vad hon/han skrivit :D Skaffa lösenord så slipper du stalkers!Kram!

2010-02-03 @ 16:58:06
Postat av: Carro

Skönt att du mår bättre! Inge kul me magsjuka :( Mattan är skiiitsnygg! Och d e ju helt ok om dom e billigare än pappelina... ;) Måste kika in på matthuset innan inflyttningen!

2010-02-03 @ 17:14:44
URL: http://flaxfix.bloggsida.se
Postat av: Cindy

Erika: Ja de e skönt. Ha varit lite orolig hur dom skulle ta flytten.



Anonym: Ja visst ska man va hemma men nu har jag bara "gått på sidan". Jag ha inte vårdat utan bara typ varit och visat mitt ansikte för dem. På jobbet har jag tvättat toan dom få gånger jag behövt gå + att jag varit väldigt noga med handhygienen. Tordes inte va hemma längre i och med att jag skulle ha börjat i måndag.



Jessica: När man bloggar får man räkna med att alla in te tycker gillar det man gör/skriver. I can take it :-D H*n har ju dock lite rätt i vad hon säger, man ska inte gå för tidigt på jobb. Men jag tyckte i och med att jag inte hade direkt kontakt med patienterna att det var ok. Plus att chefen tyckte det gick bra, eller hon ville gärna att jag skulle komma.



Carro: Jaaaa den e super snygg. Hälsa att du känner mig att du såg i bloggen kanske du får lite rabatt ;-)



Kram alla.

2010-02-03 @ 17:44:22
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jo men ändå, jag tycker man ska stå för sina åsikter och inte bara ordbajsa anonymt :D

2010-02-03 @ 18:49:31
Postat av: Vera

Åh, snygg. Har du nån länk så man kan kika in o shoppa en själv - en liknande iaf. ;-)



2010-02-03 @ 19:12:06
URL: http://miloandvera.blogspot.com
Postat av: Cindy

Jessica: Ja, de e skit slött med anonyma kommentarer, tycker som du. Men jag ha förstått att i bloggvärlden kommer dom alltid att finnas. Bara att ignorera dom. I don´t care ;-)



Vera: Alltså den säljs på Åland på Matthuset heter det, men där det säljs Pappelina mattor i Sverige borde New York mattorna finnas. Det är samma tillverkare. Hoppas du hittar den. Dom är tillverkade av Max design. Kram

2010-02-03 @ 19:42:48
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: jeanette

Å va fint ni börjar få i huset. jag förstår att ni trivs bra, och även katterna.

ha en fortsatt bra vecka.

2010-02-03 @ 20:20:06
URL: http://lillasysterliten.blogspot.com
Postat av: Sonja Sell fran Tyskland

Hoppas att du mar bättre emellertid. Oj vad fint det är hos dig nu! Jag är lite avundsjuk! Och jag är mycket förväntansfull när det gäller nya fotos av alla rummen med möbler och deko osv.... Jag är nyfiken hur det ska ser ut i sommaren med altanen under funktion :)

2010-02-05 @ 13:49:48
Postat av: Maria

Nej men åhhhhh Cindy!!! Har ni flyttat in nu.



GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!



Du måste vara överlycklig nu. Ni har ju hållit på med bygget så länge. Sååå fint det blivit. Köket, tvättstugan, trappen, ja allt...maj gadd så fiiiint!



Jag är avis på din fina maskroslampa. Vad roligt att du kan ha den. Jag har länge fnulat på vart här hemma en sådan skulle kunna göra sig men tror tyvärr den är för stor här. Jag får kika på din istället:)



Jättegrattis igen. Superfint allting.



Kram Maria

2010-02-05 @ 15:33:00
URL: http://lundinsnyahus.blogspot.com
Postat av: Erica

Fantastiskt hus, har följt med din blogg nu nästan ända från början. Har drömt om exakt samma sorts hus nu i ganska många år nu. Jag e sååååå avundsjuk!! :)

Grattis till ert nya hem! Ni kommer garanterat att trivas!

2010-02-05 @ 22:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0