Läkare...lucia...

2010-12-12 @ 23:07:09

Idag är det lucia och det ska firas genom besiktining av bebis.
Vi ska nämligen till BVC på läkarkontroll idag.
Ska bli kul att få se vikt och längd också.
Lucia i sig tror jag inte vi kommer fira desto mer, orkar nog inte dra in till stan ikväll.
Man är nog inte så poppis där med sin pansarvagn ;-)

Däremot skulle man ju kunna ta bärselen...
som vi igår prövade, gillades skarpt :-)


Somnade nästan tvärt.

Dagens outfit:
(body Esprit och byxor Newbie, napp från BB)


Igår kokade Ove gorme middag, mums!
Observera den nya "juligare" mattan. Mattan är från Matthuset, går att vända på den så den blir vit med röda renar eller är det älgar :-D  på också!




Nu ha jag hittat en systemkamera som jag tror skulle passa mig.
Har någon där ute testat denna eller har denna som vill ge en liten recetion?

Canon, EOS 550D 18-55 IS



Kostar rätt mycket så det blir nog att spara, spara, spara...
+ att man vill ju ha den externa blixten + en till zoom kanske och ev. ett stativ :-)

Skulle vilja gå någon mini fotokurs, men finns tiden?

Nu en kopp kaffe
Sötnosen vilar ute i vagnen!

♥Kram♥


Kommentarer
Postat av: Annica

Fin body! :-) på fin bejbis.. som Tuva säger! Hon får nog en ok stämpel i rumpan av doktorn idag. Hörs, kram!

2010-12-13 @ 10:55:14
Postat av: Minna

Oj har inte vart in å läst din blogg över helgen. Kommenterar alla bilder och inlägg på en gång:

Hon är så söt! Er prinsessa.. :)

Det med kameran kan jag tyvärr inte kommentera, jag har en ny lite större digital kamera som jag nog är nöjd över :)



Kram

2010-12-13 @ 10:58:48
URL: http://minnaamanda.blogg.se/
Postat av: Ulrika. B

Hej på dig! Vi köpte den där kameran när vi fick Titus och jag gillar den skarpt har blivit skoj att ta kort igen. skulle väl egentligen behöva gå en kurs för att få lite tips men jag kan rekommendera den. Kram

2010-12-13 @ 20:55:34
Postat av: Cindy

Tack Ulrika.... jag tror de blir den. men tar nog ett tag innan jag har råd :-( Kram

2010-12-13 @ 21:49:49
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag köpte Nikon D3000 och den är jag nöjd med. Dock blev det lite extra med nåt objektiv och blixt till men ångrar mig inte.

2010-12-13 @ 22:18:03
Postat av: Janni

Jag har en EOS 500D och jag tycker att den är jätte bra. MEN man skulle verkligen behöva en foto kurs eller nåt så att man verkligen lär sig kameran för att få ännu finare bilder!

Men jag gillar min systemkamera iaf..

2010-12-14 @ 11:19:37
URL: http://jannialtin.blogspot.com
Postat av: Jessica Mäki

Vi har en sådan kamera EOS 1000D E supernöjd m den, tar jätte jätte bra bilder..men har haft lite svårt att fatta hur man fotograferar bäst men det ordnar sig =)

2010-12-15 @ 16:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0