Mars månad

2009-03-17 @ 14:32:10
Ja tiden bara rinner i väg... snart sommar JIIIIPPIIIIII!!!

Hänt:
Har varit till IKEA och kikat på kök, grovkök och garderober och annat jox som vi ska ha. Det blir super!
Var jätte roligt att få gå runt och planera och drömma.... Till och med Ove tyckte det var kul :-)

Köpte 100 liter spackel också :-)

Fick en underbar bild på "våra" älsklings killar i julklapp, äntligen är den inramad...



Fick även en underbar papyrus tavla av mamma min från Egyptern som jag nu ramat in...



På bygget:

Har hämtat klinkers till grovis. Det blir den mindre modellen i och med att vi har silar och sånt där.
Gillar färgen....lite grått/brunt typ. Byter lite färg beroende på ljuset.




Ove har även börjat lägga gips golv på övre våningen, resultatet:



Allmänt: Känner mig sååå pigg och på gång just nu, måste vara det vackra vädret. Allt känns just nu toppen och jag hoppas det inte bara är vädret ;-)

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Kika

Härligt härligt!!Våren och nytt hus..ja det är hur härligt som helst!!Kul å höra av dig!Kom ut å kika när ni har tid till huset..laddar för inflytt.syn.. KRAM!

2009-03-17 @ 15:11:00
URL: http://junibacken.blogg.se/
Postat av: maria, umeå

Hej, hej, har varit inne och läst eran blogg lite nu och då, eftersom vi också bygger ett Carolina-hus. (163 kvm) Det är jättekul att se hur ni gör och hur bygget framskrider. Vi är i ungefär samma stadie, lägger gips uppe på övervåningen och elektrikern har precis varit och gjort sitt jobb. Tyvärr har vi ingen blogg... Det ser iaf jättefint ut erat hus :)

/Maria & Jörgen, Umeå

2009-03-17 @ 21:11:44
Postat av: Tessa

Har ännu inte kommit mig till bygget med kameran. Borde ta mig i kragen. Vi borde å åka till Sverige och glutta på kök etc. Mindre kul och ha två småttingar i släptåg då. Måst söka barnvakt så vi kommer oss iväg =)

2009-03-18 @ 13:06:03
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Cindy

Maria, umeå: Nej va roligt. Syns att ni inte har blogg, blev ju väldigt nyfiken nu hur det ser ut hos er. Lycka till med allt. Och om du skaffar blogg måste du kika in hit och länka adressen.



Tessa: Kan tänka mej att det är lite krångligare att åka och kika när man har mini och midi med sig :-)



Kram alla!

2009-03-18 @ 15:22:33
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Viveka på Humlebacken

Visst är det härligt att det snart är vår! Vill du vara med på en vårteckensutmaning som jag försöker dra igång? Kika in hos mig och lämna en kommentar om du hänger på

kram

Viveka

2009-03-20 @ 10:58:18
URL: http://humlebacken.blogg.se/
Postat av: Annica

vad fina korten blev! Måste komma och kika i huset ngn dag!

Kram..

2009-03-20 @ 14:40:30
URL: http://fameliasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0