Blandat...

2009-03-31 @ 21:28:43
Först vill jag bara skänka en tanke och tända ett ljus för Sabina och hennes familj. Hon har nu lämnat den här jorden för att leva vidare på andra sätt.
Hon efterlämnade sig 2 barn. Livet kan inte vara mera orättvist, man ska inte behöva lämna sina barn. Fruktansvär... finner inga ord.
Tänker på er.
http://mittlivsabina74.blogspot.com/




Tänker trots att jag känner mig nere berätta hur det går på bygget.
Ove har nu gipsat klart golvet på övre våningen. Nu ska han gipsa väggar för fullt där nere. Det händer grejjer hela tiden.
Lägger in några bilder...

Här är det inte klart gipsat, men det är det nu. Hade inte kameran med idag.


Vyn från det ena lilla sovrummet. IGNORERA ATT DET SER UT SOM EN SOPTIPP PÅ GÅRDEN.


Vyn från det andra lilla sovrummet..


Kram på er alla.

Kommentarer
Postat av: Kika

Ojoj..spännande tider!!Kommer snart å kikar på er!!Kram:-)

2009-04-01 @ 18:10:20
URL: http://junibacken.blogg.se/
Postat av: Melle

ni har kommit så långt :) jag måste komma o kika då jag e hemma i påsk! massa kram

2009-04-01 @ 21:03:33
Postat av: Viveka på Humlebacken

Fy vad sorgligt med Sabina. Jag ha också läst henne, då och då.

kram

V

2009-04-01 @ 22:58:31
URL: http://humlebacken.blogg.se/
Postat av: Malin Möller

Hej!

Vilket underbarthus ni bygger! Jag o min sambo har precis börjat förhandlat om en tomt och börjat kolla på hus. Jag är lite nyfiken på vad ni har för budget på huset, vad ingår i byggsatsen?

Hoppas du kan svara på mina frågor

mvh Malin Möller

2009-04-02 @ 08:59:43
Postat av: maria

Ja visst är det bara för sorligt..... men livet går ju trots allt vidare.



Jag kan bli sådär nere jag med ibland. Då vill jag bara deppa och fundera. Sedan är det viktigt att ta sig i kragen och gå vidare i livet, för det hjälper ju ingen att man deppar. Jag anser ändå att det är nyttigt för självmedvetenheten och även för medvetenheten av empati för andra att man tar sig sina djupa fundera med sig själv ibland.



livet går som sagt vidare och ni har full fräs på bygget ser jag:) Härligt!



Kram Maria

2009-04-02 @ 12:39:07
URL: http://lundinsnyahus.blogspot.com
Postat av: Cindy

Malin Möller:

Jag kan berätta att huset är ett Teri hus, dom bygger även i sverige. www.terihus.se

Vårat huspaket kostade 120 000 euro. I paketet ingick det allt grov material, gipsväggar, tak osv. Fick även med innerdörrar, bastudör och en central dammsugare :-)



Sen är det ju så att man kan få det att kosta hur mycket som helst. Vi har dock dragit vissa gränser. Vi kommer tex. att ta ikea kök och grovkök och vi kommer att måla våra väggar till att börjas med.

Men ca. 150 ooo euro måste man nog tyvärr räkna med och det är ca. 1 500 000 kr.Fråga mera bara om du har mera frågor. Kram

2009-04-02 @ 15:51:16
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0