Älskade Rolf

2008-10-20 @ 11:43:35
Det är med stor sorg och saknad vår älskade Rolf i morse somnade in



Våra hjärtan är krossade. Rolf var inte bara våran kisse, vi älskade honom över allt.
Han var våran bebis vårt allt, och nu är du borta. BORTA, kan inte fatta, det gör ont över allt.
Vi älskar dig Rolf och hoppas att du har det bra i himlen och jagar sorkar och näbbmöss.
Är lessen att du aldrig fick komma till ditt nya hem, tror verkligen du sku ha trivts, mycket djurliv där.
Du ska få komma hem, du ska få vila under en björk, vår finaste plats i trädgården. Var och köpte en blomma som ska få blomma vid din grav och påminna oss om dig Rolf. Världens underbaraste, charmigaste lilla vän.

Det gör så ont.


RIP ROLF 20 october 2008 Du finns i våra hjärtan föralltid Älskar Dig

Kommentarer
Postat av: Tessa

Fy farao, jag lipar så jag har stock i näsan. Stackars Roffe och er. Men nu slipper han lida och har en massa nya vänner att leka med.



Usch jag minns då jag måste ta bort Diesel för några år sen, min älskade Norska skogskatt. Njurarna. 8 år gammal. Han var aldrig någon famnkisse, men efter att veterinären gett honom insomningssprutan i hemmet, kröp han upp i min famn, tittade på mig som om "matte vad händer, jag är så trött" och somnade sedan in. Minnet är så färskt och jag lider med er. Jag drömde ibland att han kom tillbaka, som om han bara varit bortsprungen, vaknade av att jag lipade högt.



Så om det känns tomt och tyst, skaffa en ny. Det är lite plåster iallafall. Kramar i massor.



Sov så gott Rolf.

2008-10-20 @ 11:55:45
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Jessica

Men neej fy vad hemskt =(!Men nu har han inte ont mer iallafall..gullekatten!



Sov gott Rolf!



Tänker på er!Kram!

2008-10-20 @ 13:41:19
Postat av: Kattägare

Glykolförgiftning tycker jag allt låter som, Roffes symtom lät precis som det liksom.

Kolla här på vovve.net

http://vovve.net/Artiklar/Glykolforgiftning.asp



Glykol = bilkylarmedel = GIFT

2008-10-20 @ 14:07:17
Postat av: Cindy

Kattägare: Tack för förslaget, men Rolfs lever- och njurvärden var bra. Borde det inte ha synt på dom proverna då??? Annars skulle det kunna vara det förutom att han inte hade kräkingar. Tack iallafall.



Tack ALLA för ert stöd. Kan inte förstå att han aldrig mera kommer att smyga upp i famnen och burra huvudet mot ens haka. Saknar han så, han var verkligen det finaste.

2008-10-20 @ 14:18:39
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Taklyftet

Usch vad hemskt, det är inte kul att förlora ett älskat husdjur som har varit en trogen vän och jag känner med er.

Fasar för den dagen någon av mina katter går bort.

//Jenny

2008-10-20 @ 16:38:43
URL: http://taklyft.blogspot.com/
Postat av: Viveka på Humlebacken

Usch och fy vad sorgligt. Jag vill nästan inte tänka på det. Och det känns hårt att säga nu, men det bästa är att skaffa en ny katt. Den kan aldrig ersätta Rolf, men det finns plats för flera katter i hjärtat!

Lycka till, tänker på er!

2008-10-20 @ 18:35:51
URL: http://humlebacken.blogg.se/
Postat av: Andréa

Oj vad jag gråter nu. Jag hade dessutom angels lullaby med richard marx i högtalarna. Ja, det där väckte verkligen minnen. Det gör så ont i hjärta och själ att förlora någon som står en så nära. Jag är verkligen ledsen för er skull.



Vila i frid, fina lilla Rolf

2008-10-20 @ 19:25:06
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Charlotta

Jag känner verkligen med dig just nu. Att ta bort ett älskat husdjur och familjemedlem är så sorgligt. Du får trösta dig med att Rolf nu inte lider längre och att han hade ett underbart kattliv hos er.



Det kanske känns omöjligt att ersätta Rolf just nu men jag måste ändå rekommendera att snart skaffa en ny liten kattunge. Det finns så många små katter där ute som behöver den kärlek och omsorg som ni kan ge.



Sköt om dig nu!



Kram //Charlotta.

2008-10-20 @ 20:49:58
URL: http://hemmaplaner.larssonslounge.se/
Postat av: Petronella

Hejsan! Jag är så ledsen för er skull och vet vad ni går igenom eftersom jag varit i samma situation själv. Det är så ledsamt och gör så ont. Hoppas ni får någon ny lite kisse att älska sedan i nya huset. Kanske känns långt bort nu men jag håller med de andra om att det är ett bra sätt att mildra sorgen. Säker på att Rolf skulle tyckt detsamma om han kunnat sagt något. Stor kram Petronella

2008-10-21 @ 03:23:22
URL: http://pellanochorjanbyggerhus.blogspot.com
Postat av: Pia

Nä, så himla ledsamt..Kisse blir ju som ett barn i familjen och det är ju så himla tröstlöst när nåt händer dem:( Vila i frid...!! (",)

2008-11-15 @ 01:53:41
URL: http://homebypia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0