Röjning

2008-03-16 @ 22:10:25
I helgen har vi fått massor gjort.
På lördagen tog vi ner 10 björkar, har typ 10 kvar som vi inte tänker ta ner. Och efter det eldade vi av bara tusan. Eldade upp en hel del, men har typ lika mycket kvar.
Eftersom vi bokat bord på Indigo halv 8 så kunde vi bara vara på tomten till halv 7, sen måsta vi fara hem och fixa oss lite.

Blev en fin överaskning när vi tog in notan.... svärmor hade lämnat hälsning att hon bjöd på kalaset :-)
Fyllde ju år i onsdags och jag önskade mig absolut ingenting, men det var en jätte fin present som både jag och Ove kunde njuta av. Skämdes dock lite då jag tog både förrätt och efterrätt.
Hela kalaset slutade förstås på Arken. Att man aldrig lär sig ;-)

I dag, söndag, vaknade man faktiskt upp helt pigg. Jätte skumt, men otroligt skönt. Ove var lite mera sliten. Kl.14.00 var vi på tomten och i full gång igen. Där vi eldat igår, pyrde fortfarande så det vara bara att lägga på lite kvistar så bran det som tusan igen. Kl. 17 vart vi hungriga. Jag var efter pizza, som vi käkade på tomten (mys :-) ). Kom hem kl.20.00, pust. Alltså varit ute och fixat i 6 timmar och jag som ska jobba i natt.... suck.

Nå ja, här sitter jag på jobbet nu. Går bra än så länge. Inte såååå trött än, men skulle ingat annat än vilja ligga i våran mysiga säng och snarka.

Natti natt på er. Ska lägga in lite bilder från helgen, på tomten när jag laddat ner dom från kameran.
I morgon börjar grävar Stefan med grund grävningen.... Jiiiippppiiiii.

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Tessa

Jäklar, röjning, eldning, middag, supa, och upp igen + jobba. D va strongt jobbat. Kul att d går framåt.

Hos oss gräver de för fjärrvärme, kul att se att det händer nåt i praktiken och inte bara till pappers.

2008-03-16 @ 23:00:43
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Cindy

Jo, vi har verkligen jobbat hårt i helgen, på alla plan :-)

Kul att ni också kommit igång. Jasså det blir fjärrvärme för er.... hade ni något alternativ, eller måste ni ha det? För oss blir det jordvärme och varmluft pump. Ev. solpaneler, kikar på det, men tycker det ser förjävligt ut. Men om man tänker ekonomiskt så borde vi nog satsa på det.

Lycka till med allt.
Kram

2008-03-17 @ 01:19:04
Postat av: Tessa

För att fjärrvärme är enkelt och tar minst plats. Ni har ju perfa med solpaneler där på berget, vi får se om solen kommer åt vår tomt alls mitt i stan
=)

2008-03-26 @ 09:52:53
URL: http://bianco.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0