Socker!

2015-10-08 @ 10:47:17
Jag är sockerberoende!
En riktig sockergris...

Men för 2 veckor sen tog jag ett beslut!
Jag tog bort så mycket socker ur min kost som möjligt.
Även fruktsocker nu till en början.

Jag tror många tror att jag har en sockerfri period, men jag har tänkt leva så här nu!
Tänker inte längre göda mig med socker.
Jag kommer dock unna mig vid vissa tillfällen... Kalas, evenemang osv att äta vissa saker, UTAN dåligt samvete!

Men just nu är det fokus på att komma ur träsket!

Jag är nu som sagt inne i vecka 2 utan socker.... Hur går det?

Första veckan hade jag abstinens!
Svettades, yrsel, ont i huvudet osv.

Nu mår jag så bra!
Magen mår bra, huden mår bra, sötsuget nästan obefintligt, mätt och har äntligen fått lite energi. 
Tok fortfarande vänligt trött vid middagstid!
Somnade tex i går på golvet när Max var i hoppgungan 😁

Annars känns maten lättlagad och super god.
Livet känns lättare också eftersom jag gör upp en vecko matsedel och handlar så att allt finns hemma.
Att jag inte ramlar dit pga det!

3 kg ner på 1 vecka gick jag 😳 Det är mycket i min värld!
Spännande att se om jag går ner, bara positivt.

Till på maten så försöker jag köra Olga Rönnbergs mamma träning och promenader när jag orkar och hinner!

Tänker dock ta det i min takt då jag vet att jag tröttnar om jag kör för intensivt!!!

Bjuder på någon bild...

Min mormor fyllde 77 år, vi firade henne med tårta och kaffe.
Med på bilden är också min moster och så lille Max


Lämnade Max PÅ träningsmattan

❤️






Kommentarer
Postat av: Emy

Många kloka beslut du har gjort, socker är verkligen inget kroppen behöver och att dessutom sätta upp en långsiktig plan låter ju hur bra som helst (borde jag också göra). Och visst är det skrämmande vilken abstinens man kan ha samtidigt som det är så skönt när man har kommit över det värsta... Keep up the good work! :D

Svar: Tack! Det är så skönt för nu känns det vardag, det är inte tufft att välja rätt mat osv. Men suget kommer tidvis men hittills har jag taklat dom bra. Tack 😘
LIVET PÅ BJÖRKBACKEN

2015-10-09 @ 19:19:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0