Lök!

2015-02-10 @ 10:29:25
Ebba fick riktigt envis hosta här i helgen, skällande och torr. Snoren rinner också!

I går innan jag gick och la mig hostade hon helt galet och jag tänkte att detta blir en sömnlös natt!

Men har läst att folk skrivit att lök i rummet ska hjälpa, värt ett försök.

Grov hackade en gul lök med skal och allt och satte i en halv djup skål och lade lite kallt vatten i botten.

Luktade hemskt.
Men direkt slutade hon hosta 😳👍✌️

Natten va kanon!!!
Inte en enda hostningar förrän på morgon sidan. Då började hon lite igen men nu är det riktigt lös hosta! 

Ett riktigt bra test som jag numera kommer köra så fort dom hostar! 



Kommentarer
Postat av: Emy

Det där med lök har vi testat också när Novis har haft det jobbigt på nätterna och det är ju helt fantastiskt att det hjälper :D Och vad skönt att ni alla fick sova, gör så mycket med humöret när alla är utvilade ;)

Svar: Jamen det är galet va bra det funkar! Samma nu i kväll... Ebba hostade som en tok. Ove gick efter lök och nu sover hon tyst och stilla 😃👍
LIVET PÅ BJÖRKBACKEN

2015-02-10 @ 20:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0