ÅH NO!

2012-04-10 @ 20:02:00

Tack alla för era förslag, kommentarer ang. namn. Fick några fina tips där ;-)

Rubriken jo... syftar på bebis i magen!!!

TROR att bebis ligger i säte, ev. tvärläge :-/
Jag har varit osäker och barnmorskorna (har varit till 2 olika senaste gångerna) har inte heller varit säkra.
Idag hade jag min vänn A (som också kan sånt där) och kolla! Hon kunde inte heller säga säkert (såklart) men hon tyckte inte det kändes som huvudet var ner.
Är ju i v. 34+4 så den ska nog ta och börja svänga nu :-/
Är absolut INTE förbered på snitt :-( VILL INTE!!!!!

Med Ebba funderade jag mycket kring förlossning och ev. snitt. Jag visste ju inte då OM jag ens kunde föda.
Men NU har jag inte alls funderat på snitt, tagit förgivet att det blir vaginal förlossning.

Kommer bli skit jobbigt detta om det blir snitt... kommer nog bli rätt besviken.
Ser så framemot förlossningen. Låter säkert helt sjukt för vissa.
Men för MIG var förlossningen helt underbar (trots helt vansinnig smärta) och jag var så imponerad av vad kroppen klarar av. Spänningen, förväntan osv. på hur det ska starta... ja allt kring det så är underbart.

OK ska inte måla fan på väggen än.
Den kan ligga med huvudet ner... den kan fortfarande svänga sig ner... 
Sista ultrat nästa vecka :-I
Något nervös nu!!!!!

Bjuder på bilder av gulltrollet som förgyller våra dagarna...





Rätt nöjd över sitt fina rum ;-)


På tal om det lilla gulltrollet...

FRUKTANSVÄRT PAPPIG JUST NU!!!!!!
Jag får knappt röra henne när pappan är hemma ;-)
Lite charmigt och skönt tillika som det kan va aningen jobbigt då Ove måste göra nått, men är hemma.
Är han inte hemma så går det hur bra som helst.
Men är vi båda hemma så väljer hon pappa ♥




Kommentarer
Postat av: Linda

Cindy, jag förstår såååå väl vad du går igenom. Samma sak hände mig, två gånger...

Ert lilla busfrö kan fortfarande vända sig. De får plats vad de än säger. Bianca svängde sig från att ligga "rätt" till att lägga sig i tvärläge i v. 37... Då kan de lika bra svänga sig åt andra hållet.

Håller tummarna för att det blir så som du önskar. Det är svårt för personer som inte varit med om det att förstå hur stort detta känns. Man har mentalt ställt in sig på en sak och det är väldigt påfrestande att det inte blir så, även om målet är detsamma; att får hålla sin lilla bebis i famnen och snusa på den.



Vad stor Ebba ser ut på bilderna. Hon är verkligen en liten tjej nu, ingen bebis längre. Söt.

2012-04-10 @ 22:07:20
URL: http://buslarson.blogg.se/
Postat av: annica

Det är bra att du, även om den nu skulle ligga rätt, ändå tänker att det kan bli ett snitt oavsett rätt eller fel väg just nu. Att man inte låser sig vid bara ett förlossningssätt, att tanken funnits. Förstår du hur jagMen jag vet preciiis hur det känns, efter att fått veta att hannes skulle snittas, så grät jag. Besviken och arg, snuvad på "förlossningen" för det fanns ju inget annat än "vanlig väg".

2012-04-10 @ 22:25:39
URL: http://fameliasson.blogg.se/
Postat av: annica

Fortsätter: frågan var alltså om du förstår hur jag menar? :-) telefonen skicka iväg de innan jag var klar!!

Idag fanns inget huvud neråt, men den hinner ännu.. ta inte någon stress! Håller tummarna att den ligger rätt alldeles snart!

2012-04-10 @ 22:28:35
Postat av: Minna

Oj vilken envis rackare, men som du skrev, måla inte fan på väggen ännu! :) Han kan vända sig i rätt läge ännu! Kram på dej

2012-04-11 @ 07:57:37
URL: http://minnaopen.blogg.se/
Postat av: Madde

Förstår precis hur du känner.. Jag ser också så fram emot förlossningen, det var som du säger en underbar upplevelse trots all smärta.

Kan inte liknas vid någonting annat! Hoppas att bebis svänger sig så du får vara med om det en gång till!

Kram!

2012-04-11 @ 19:12:37
URL: http://wimsis.blogspot.com
Postat av: Emy

Nejmen busbebisen... Håller tummarna för att han hinner vända sig på rätt tills det är dags!

2012-04-12 @ 08:18:49
Postat av: Alexandra G

Snitt är tråkigt absolut men för mig som bara fött med snitt (oplanerat sådant) var det inte mindre äkta/smärtsamt/spännande för det - jag ville också föda vaginalt men efter x antal timmar så bara gick det inte och jag kände mig inte snuvad på förlossningen ändå! Så blir det snitt hoppas jag du får samma känsla som jag hade :)

2012-04-12 @ 15:21:34
Postat av: Jane

men guuud va stor hon blivit! Och så himla fin!

Kram på er, vi ses i sommar :)

2012-04-12 @ 18:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0