Trädgårds inspiration

2011-05-03 @ 11:51:28

Ebba håller på och far hit och dit på golvet.
Har flyttat på en ljusstake och öppnaspis spetten som hon tycker är jätte roliga att hålla på och fingra på :-)
Jag antar att det kommer fler grejjer jag måste flytta på ;-)
Hon far fram med fart nu...kattorna är livrädda!!!

Idag beställde vi nu badkaret :-D
Men det kommer först 23 juni...

Annars då... håller på och inspirerar mig själv med trädgården.
En av mina underbara grannar, som studerar nått inom trädgård,design? har antagit sig att hjälpa oss :-D
Hon har nu ritat upp lite skisser och det ser riktigt bra ut.

Min egen inspiration...




 
(Bilder tagna från Styleroom och google)

Hittade även denna sjukt fina lekstuga på Styleroom:



(Bilden är lånad av Lindagum)

Nu ska Ebba få lite mellis...sen en till tur i vagnen!


Kommentarer
Postat av: Emilie

Hej Cindy!

Jag ser att vi har väldigt lika smak =)

Jag går trädgårdskurs just nu och håller på och försöker fundera ut hur det ska se ut på halva gården (vi tar en sida i taget :P)

Vi har lagat en terass med mörkgråa plattor men sedan har vi sådana där svarvita småstenar som ramar in den, alltså sådana som du har på bild här. Nu ska det fortsättas med plattläggning utanför grovköket samt lagas gångar :) Vår trädgård kommer att bestå av mycket sten och buskar = LÄTTSKÖTT =D

Lycka till!

Kram

2011-05-03 @ 15:02:35
Postat av: Camilla

Skulle jag ta tag i min trädgård skulle det också bli sten och buskar! Jag hade asfaltering på förslag men de blev bojkottat hastigt ^^ Och vilken jäkla lekstuga sen då! Hoho! :)

2011-05-03 @ 19:55:18
Postat av: Cindy

Emelie: Vi kommer också att ta en sida i taget :-)

Det kommer bli mycket sten och gröna växter. Lite blommor på baksidan, inte mycket. Skall vara lättskött :-)



Camilla: asfalt är ju kanon om man har barn. Dom kan rita på den och så.... plus att den är lättskött ;-)

2011-05-04 @ 07:09:01
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Mia

Tack! :-)

Trädgårdsdesign, ja, du har så rätt! (på www.tradgardsakademin.se)

2011-05-05 @ 22:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0