I nöd och lust

2011-02-16 @ 10:56:51

Jag och Ove är inte av den romantiska sorten.

Vi brukar gå ut och käka och har alltid väldigt mysigt och trevligt i varandras sällskap.
Vi diskuterar ALLT, allt mellan himmel och jord. Vi är inte alltid överens ;-)
Vi behöver inte alltid GÅ Ut och käka, en middag hemma går också bra.
Men de e lite mera speciellt att gå ut och käka.
Det är väl typ vår sorts romantik...

Annars är det bara "vardags romantik" som tex. att han tar hand om att laga mat, plocka ur diskmaskinen och sånt där, väldigt högt uppskattade saker :-D
Krusa varandra på benen... ligga sked i soffan, sånt!

Det jag uppskattar mest hos Ove är att han fixar och ordnar massor för att vi ska ha de så bra som möjligt.
Han får saker att hända liksom.
Han ha ju för tusan t.o.m. byggt ett hus åt oss!
Jag kan va väldigt tafatt ibland och glömmer lätt bort vad som skall göras.
En dålig sida hos mig.

Det jag inte uppskattar lika mycket är att det kan ligga snus här och där, ofta har han 3 olika snusdosor pågång??? Han lämnar brödsmulor på köksbänken och sen....sen kommer jag inte på mera, men han har också sämre sidor  ;-) 

En sak kom jag på som som jag uppskattar väldigt mycket, är att han kan prata, låter konstigt kanske.
Men vi pratar väldigt mycket...
Mycket om uppfostran, värderingar, saker som stör oss osv.

Kanske därför det inte alltid blir stora gräl utan dom hålls vid diskussioner.
Vi grälar inte ofta, men småtjafsar lite nu och då ;-D

Sen att han kan förvåna en och komma hem med en blomma gör honom inte sämre ♥


♥Älskar dig Stig Ove Andreas Nordberg♥


Kommentarer
Postat av: Linda

Du vet att du är den "bästaste" svägerska man kan ha?:-)...kram

2011-02-16 @ 13:18:46
Postat av: Linda från Vasa

Hejsan,

Jag har följt din blogg en tid (har kanske kommenterat förut - minns inte. Får skylla på mamma glömskan då jag nu just är hemma med en 2,5 månaders kille). Men jag undrar om din kille har någon släkt på Kumlinge? Jag hade nämligen en brevis i lågstadie/högstadie från Kumlinge med samma efternamn. Sen dess har vi tappat kontakten å det sku ju vara lite roligt att få veta vad hon sysslar med nuförtiden. Ps. Vi håller också på bygger hus, lite likt ert faktiskt, så därför har din blogg fungerat som inspiration för mig :-) Ds.

2011-02-16 @ 13:28:02
Postat av: Johanna

Hej Cindy!

snubblade in på din blogg via facebook.....

Jag kan inte låta bli att säga vad gulligt skrivet. Ove har tur som har en så rar och söt tjej

Kram Johanna (Jojo)

2011-02-16 @ 13:34:32
Postat av: Maggs

Men det är väl just de som är KÄRLEK ge och ta och framför allt att kunna prata med varandra ;)



Kramis

2011-02-16 @ 13:45:15
URL: http://karinmargareta.blogg.se/
Postat av: Cindy

Faster Linda: Tack!!!! Jag tycker du e bästaste jag ;-D



Linda från Vasa: Jag tror inte de tyvärr. Men vet vem Nordbregarna är i Kumlinge :-D

Men jag ska för säkerhetsskull kolla med han.

Men vad hette din brevvän?? Ramona, Marika, Mikaela??? Kanske jag kan hjälpa dig!?



Jojjo: :-D Ja Ebba är en liten go tjej... men din grabb e gudomligt söt han också :-)



Maggs: Ja visst ♥



Kram på er allihop!

2011-02-16 @ 14:12:48
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Madde & Liam

Haha, det där jäkla snuset, och de där jäkla snusdosorna som är överallt! Vi har precis likadant hemma hos oss :)

Inte är vi speciellt romantiska heller för den delen, men huvudsaken är väl att man älskar varandra för de man är!



Kram

2011-02-16 @ 14:32:01
URL: http://wimsis.blogspot.com
Postat av: Cindy

Madde: Så sant så sant!!!

2011-02-16 @ 14:35:14
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Cindy

Jojo: hahaha såg nu att de va mig du menade med att va söt :-) Tack så mycket!

2011-02-16 @ 17:07:04
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Sus

Härligt me kärlek o jag tror att det är vardagsromantiken som är det viktigaste, vilket inte behöver vara stora saker.

2011-02-16 @ 20:05:13
Postat av: Johanna

Hej igen!

Ja det var faktiskt dig jag menade. Men det är klart med en söt mor är det inte så konstigt att man får en liten guldklimps- Ebba.

Jojo

2011-02-17 @ 07:26:44
Postat av: Tessa

Ni e no för söta ni. Ja ha ju vari ihop me Ove ja HAHAHAHAHAA, d va tider d. Garva duktigt åt när du skrev att han "sku kunna gå ti Ämbetshuset o få d övertökat", sköön.



Jag blir alltid varm i hela kroppen när jag kommer in på din blogg, den är så harmonisk på nåt sätt, och det är inte bara den gröna färgen =) Ha d gott i vardagsromantiken. Krams

2011-02-18 @ 08:46:19
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Cindy

Tessa: Ja ni ha ju oxå vart ihop :-D Han e för härlig.... undrar om han int ha vart ihop med Jojjo också ;-) och Mita vet jag.

Han ha nog vart en riktig kvinnokarl min Ove :-D

2011-02-18 @ 10:13:14
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Jane

Hej hopp!

E så dålig på att läsa bloggar! :/

kikade in nu efter en tids frånvaro och jag märker mycket kärleks prat och snack om bröllop å grejer ;)

Tycker ni kan gifta er snart och jag tycker att det skulle va väldigt kul me bröllop... harkel ;)

KRAM.

Ps. Ebba e väl typ världens sötaste! Goare för varje dag :)

2011-02-18 @ 18:43:58
URL: http://lifeofjane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0