Sommar, mask osv.

2009-05-16 @ 15:33:06
Vadå härligt väder.... tusan va skönt det är ute. Har varit ute hela dagen och grejjat och städat upp.
Nu börjar det likna en gård, dock ingen vacker trädgård, men ändå. Alla pallar och virke börjar försvinna och det börjar finnas plats på gården för annat.

En äcklig grej hände igår. Jag och Ove satt och drack lite vin och snackade, så kom Henry gubben och ville va med. Jag ser att det är nått vitt i rumpan på han.......uwääääää.... mask. Hastigt fram med mask pillren och gav honom en.
Han har ju ätit är 8 möss på några dagar bara så det är väl inte så konstigt.
Efter 5 minuter började han kräkas. Det äckligaste jag sätt fanns i spyan, en lång bandmask (binnikermask) FY FAN VA ASIGT!
Han kräktes ca. 5 ggr och i två av spyorna var det band mask, ca. 10-20 cm långa. Tänker ge honom en till tablett på måndag, hoppas allt är borta nu, stackarn. Har märkt att han hostat lite den senaste tiden. Gulle vännen.
Han var helt slut efter den här grejjen och däckade i soffan....


Till nått annat... Ove har börjat slå upp väggar på övre våningen, först OSB skivor och sen ska det gips på. Så det ska hålla för hyllor, tavlor och dylikt.

Till vänster är ett litet sovrum och det till höger är vårat sovrum:


Ett till litet sovrum och en stor klädgarderob:


Tog en bild på dammen som är utanför våran tomt. Där bor gräsanden som jag tog bild på förra året, helt klart samma and. Barnen i byn har prövat skrinna på dammen på vintern vilket gick bra. Dammen är rätt stor. Vi har planer på att tillsammans med grannarna reda upp kring dammen så man kan va där.


Nej nu ska jag göra mig lite redo för grillning och Eurovision song contest 2009 hos Tiina och Peter. Även lite vin och bastu inblandat . I löööööv summer time.

♥KRAM♥

Kommentarer
Postat av: ramona

men fyy ase va äckligt!!!! e det nått som e asigt så är det väl maskar!!!! usch..:)

2009-05-17 @ 19:44:17
URL: http://nordbergromlin.blogspot.com
Postat av: Tessa

men fy inåt helvete va äckligt. Min katt Diesel sket ut en lång vit en gång oxå, himla trevligt. Sött han ligger me tassarna gulle.



Bra idé att fixa till kring dammen, mysigt och ovanligt att det finns såna som nån "tar hand om".

2009-05-17 @ 23:27:11
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0