Oj då!

2013-06-18 @ 22:48:13

Just ja, jag hade ju en blogg!
Har lite tappat stinget tyvärr. Tänkte att jag skulle sluta, men på nått konstigt sätt så känns det ledsamt.

Bloggen har varit min dagbok sen vi började planera husbygge och sen efter det har mycket hänt i bloggen :)

Mycket känslor!

På tal om det så ska jag va sommarpratare i Ålands radion den 2 juli! Lääääääskigt, vet faktiskt inte vad jag ger mig in på! Men livet sk utmanas så det är bara att köra på, eller va tycker ni ;)

Annars...

Har firat vår fina lilla Theos 1 års dag!
Tänk att kärleken kan va så stark! Många frågar OM man känner lika stor kärlek till sitt andra barn och JAAA det är självklart man gör! Det är helt galet va man älskar dom små varelserna!!!

Känner mig så oändligt lottad och tar det absolut inte förgivet! Njuter alla dagar av dom trots att det är lip, skrik och ont i huvudet vissa dagar ;)

Ebba och Theo är i en väldigt dålig tid just nu! Dom slåss och bråkar om allt.
Ebba har sedan Theo var typ 6 månader och började ta lite rum, slagit, knuffat och tagit hans saker. Har då så klart måsta bryta och Ebba har fått säga förlåt, kramat osv. Nu äntligen har Theo själv börjat säga i från! Så om det inte är allt för vilda diskussioner så låter jag dom reda upp det mesta själva!

Theo är en försekommen kille som är överallt och ingenstans ;)
Han klättrar, donar och har sig, oftast i det tysta! Verkar lugn till syntes, men i smyg sen så fixar han både det ena och det andra!
Favorit sysselsättning är att kasta saker i toaletten och plocka med mammas dekorstenar. Ute gillar han att gunga och att köra el-fyrhjulingen.

Ebba är härlig! Hon har blivit väldigt kärleksfull mot både mig och pappa, ibland även mot lillebror.
Hon börjar mer och mer leka med andra barn och inte bara på sidan om. Men då är det såklart äldre barn som styr leken.
Ebba gillar att laga mat, städa (och röja på samma gång), men mest gillar hon att vara ute. Hon frågar direkt innan vi hunnit stiga upp och vi kan gå ut :)
Ute hoppar hon på studsmatta, åker rutschkana eller leker i sandlådan. Gillar mest att leka med grannpojken Nick.

Ebba är inte helt torr än. Blöja då hon sover och nummer 2 gör hon helst i blöjan, men det har hänt även i pottan!
Äter med svajande aptit.

Vad händer annars!!!
Jo, i söndags (senast) såg jag att Theo haltade... Det blev värre och värre och vid läggningen ville han knappt gå :(
På morgonen haltade han men gick ändå helt bra. Åkte in med honom och dom misstänkte Höftsnuva. Dock var vi på ultraljud av höften i dag och det visade ingen vätska, vilket betyder att det inte är höftsnuva. Så nu står vi på ruta ett. Dock är ju Theo som sagt överallt och han han helt klart ha stukat eller skadat benet på nått sett. Nu fick vi smärtstillande, anti-inflammatorisk som vi ska köra 2 ggr/dag och se om det blir bättre. Läkaren ringer på måndag och kollar hur det går.

Givetvis målar jag som sjukskötare fan på väggen och befarar det värsta :(

Tänker att det kan va reuma, borrelia eller i värsta fall malignt :( huh ryser!

Måste bara tänka att det är en stukning eller sträckning. Han är just nu också gnälligare än vad han brukar, men de e klart när han är lite rörelsebehindrad :(

Hoho, önska oss lycka till!!!

Men som sagt ledsamt att lägga ner så jag ska försöka göra ett tappert försök i att hålla bloggen levande!

See you ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0