F-CK

2012-06-18 @ 21:59:21
Lappisen har kraschat :-(
Därav lite svårt att blogga, då jag aldrig orkar sätta mig vid den stationära.

Lillfisen växer så det knakar...
Var till BVC och han väger nu hela 4,040gr och är 52,5 cm lång 3 veckor gammal ♥
Han är världens sötaste men har magknip, precis som sin syster då hon var spädis.
Det betyder vagga, vagga, vagga kvällstid.
Kör nu på med "Kupla stop" och ska köpa "Rela droppar" och se om det skulle göra magen bättre.
Undviker ju självklart gasbildande mat.

Annars knallar allt sakta på.. känns som vi inte riktigt fått in rutiner än.
Men f.r.o.m. i dag så är jag lite mera observant och så med hur den lille äter och sover så att vi får in ett bra system.

Ebba är så fin storasyster♥
Klappar och pussar på lillebror.
Har ännu inte visat svartsjuke tendenser, tack och lov.
Men trotsar rätt mycket, eller testar mammas och pappas gränser rättare sagt ;-)
Hon är även inne i en "kan själv period".
Hela dagarna kan hon pyssla med att försöka sätta på sockor och skor på fötterna.
Om man frågar om man får hjälpa kommer det ett tydligt NEJ.
Hon vill även göra allt annat själv som klä på sig kläder och annat.
Plus att hon nu gärna vill sitta på "vuxen" stol...vilket är lite svårt då hon då inte når upp till bordet ;-D
Nej, ni hör...hon är rätt härligt trots allt!!

Kan inte bjuda på bilder i dag.
Eller vänta...ska se om Ove har nått i sin dator...

Jamen, söta öde.... lilla Ebba 2 månader♥
Kan säga att jag ser mycket likheter mellan lillprinsen och Ebba...
Men som ni ser...Ebba lite tunnhårig och hon var rätt mörk.
Lillprinsen är ljus och har mycket hår.... men de hinner han ju ännu tappa förstås.



Ska förska uppdatera er om vår vardag så ofta jag kan...
Ha de bra fina Ni

Kommentarer
Postat av: Maggan

Tack för inlägget fina du :)

2012-06-19 @ 09:54:40
URL: http://karinmargareta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0