Lek-kompis

2012-02-07 @ 20:35:53

Idag har jag och Ebba haft kompisar på besök!
Mamma Minna och lilla Ellinor kom över :-)

Ellinor som är 2 år imponerade Ebba otroligt.
Stundtals blev Ebba bara stående och observerande denna stora flicka.
Dom började avvaktande men varfter dagen gick så lekte dom fint sida vid sida och ibland även tillsammans.

Ebba som just nu håller på och får tänder och var inte på sitt bästa humör, sover dåligt och lite allmänt grinig, men fixade dock dagen helt okej.
Hoppas få träffa dom snart igen.

Nu ligger hon däckad sedan 1½ timme!!!

Här är lillskrutt i sin dockvagga:



Ord som används just nu:
Sluta, kisse, vovvov, mamma, där, kukka?, Ove

Gillar:
-att bada
-keno (på tv:n)
-att rådda med mat
-kasta ner saker i toaletten
-riva papper i små små bitar
-plocka bort dekorations stenar ut krukor
-riva ut saker ur lådor
-leka med kissen Walter (ibland lite väl hårdhänt bara)
-musik (i alla former)
-klättra
-att smaka på allt
-äta själv

ogillar:
-att stiga ur badet ;-)
-bli matad
-att inte få vara på datorn
-inte få pilla med el-kontakter
-inte få hoppa i soffan

Det är vad jag just nu kommer på...


Annars då!!!
Händer stora saker i vår familj just nu... kommer berätta inom kort. Roliga, spännande saker ;-)

Andra stora saker är min mage!!!!
Helt sjukt va den växer och jag undrar HUR stor tänker den bli och HUR stor är bebis där i????
Börjar bli lite orolig för att det är en jättebebis :-/
Ebba var ju normalliten 3,185gr... tänk om denna blir en 5 kg :-O
Huga tror inte jag sku fixa de!!!!

Ska på glucbelastning på fredag och kommer troligen ha nått högt värde, de hade jag med Ebba.
men sen inge mer... mätte lite sporadiskt. Men då får man ju ett tillväxt ul i vecka 32!!!
Vilket jag just nu känner att jag skulle vilja ha... så jag kan förbereda mig på en jättebebis om det är det :-/

Nej nu lugn och ro i soffan en stund.
I morgon bär det ut till Sunds skogarna för mera lek!


Kommentarer
Postat av: Madde

Haha, det var ju jag helt övertygad om när jag väntade Liam, att han skulle vara en 5 kilos klump :)

Hoppas du mår bra annars!!



Kramar

2012-02-07 @ 21:01:49
URL: http://wimsis.blogspot.com
Postat av: Cindy

Jodå jag mår bra... lite foglossning men annars bra :-D Hoppas du också mår fint. Kram

2012-02-07 @ 21:11:43
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Ika

Jag var också bestört över hur fort min mage växte med Max. Jag var MYCKET större än när jag väntade Lia, men sen när han väl kom ut (en vecka försenad) så vägde han bara 500 gram mer än Lia. Så stor mage behöver inte betyda stor bebis. Men om du är hemskt orolig så kollar dom säkert upp det! Annars är Monika bra på att lugna ;)

2012-02-09 @ 15:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0