ÅRSKRÖNIKA

2012-12-29 @ 20:58:00
Året 2012
 
Januari bjöd på lite snö och det njöt vi av utomhus
 
Februari handlade mest om renovering av möbler...
 En korgstol målades vit
 
 
och ett halft bord jag köpt på loppis för billig peng blev snyggt med lite vit färg
 
 
Höll även för fullt på och letade en bra syskonvagn och föll för danska vagnen Basson Duo.
En liten smidig vagn där du kan vända barnen hur som, oberoende varandra.
Skilda suffletter samt för en billig peng!!
Jag är idag super nöjd med köpet och den används dagligen :-D
 
Mars, månaden då jag fyllde 30!!
Trots den stora magen så firades det rätt bra ;-)
 
 
 
Även lillskrutte va med
 
Och det bästa av allt...
Jag fick en induktionshäll av min fina familj!!!!
Tackar dom alla dagar när jag står och lagar mat vid den och njuter av att rengöra den!!!
 
April var månaden då jag gick på mammaledigt och äntligen bara fick ta hand om busiga Ebba igen :-)
OCH MAGEN DEN VÄXTE!!!
 
 
Maj månad då "grodan" beräknas komma ♥
Längtan efter han var total!!!
Vi visste dock inte än att han skulle bli 9 dagar försenad, men de gjorde inget.
För då han väl kom, så kom han med fart ;-)
3 timmars förlossning var väl lite väl fort tyckte mamman, men allt gick så bra så!!!
 
Sista magbilden
 
 
26 maj kl.07.05 föddes fina lilla Theo Karl Konrad Nordberg
 
Familjen vart komplett
 
 
+att den efterlängtade soffan dök upp
 
Juni...
Usch den här månaden minns jag mest av den orsak att Ove måsta åka på affärsresa när Theo endast var 1 vecka gammal :-(
Ove började sälja Kontio timmerhus och stugor och måste åka upp till värmland på monteringskurs.
Ett måste, men ack så tungt.
Mest tungt att bli lämnad med 2 små var av den ena känner man inte helt ännu.
Man har inte fått rutiner och man är rätt upp och ner med sina amningshormoner!!!
 
 
 
Juli...
Vädret var rätt bra och 2 barnslivet började få sin rutin och allt började löpa på rätt bra.
Theo hade lite knorrande för sig på kvällen.
Kallades ett tag för "skrik-Ole", men efter lite Rela droppar samt Kuplaton var det mycket bättre!!!
 
 
 
Augusti drog vi till Uppsala för att hänga med Petterssons på obestämt tid ;-)
Vi var bara hemma hos dom, hoppade stutsmatta och åt gott.
Men drog även till Furuvik en regning dag :-/ och kikade lite!!
 
 
 
 
 
Pussades även med grannpojken!!
 
September...
Hängde mest ute med grannpojken!
Vädret var ofta fint... började vara i Öppna förskolans park också.
 
 
 
Växer så det knakar..
 
Fixade även början på en fotovägg!
 
Oktober, Ebbas månad ♥
 
Ebba fyllde hela 2 år!!!!
 
 
Även Theo fick vara med om storheter.... Smakisar introduserades ;)
 
November fick jag äntligen köksbordet målat!!!

Nu har vi då december och har nästan drunknat i snön...
Men nu regnar mycket bort :-(
Jag älskar snö och har inte alls haft jobbigt med den...
har en snäll granne med fyrhjuling som plogar i mellanåt ;-)
 
 
 
Nu ser vi framåt ett till lyckat år!!!
Fortsatt framgång på Oves firma Xmont.
Eventuell skolgång för min del.
Att vi får va friska och må bra!!!!
 
Men från oss alla till er alla
♥Önskar vi er Ett Gott Nytt År♥
 
♥♥♥
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sus

Kul me årskrönikor. Jag brukar själv alltid bli så förvånad över hur mycket man faktiskt gjort under året. Gott nytt år!

2012-12-30 @ 13:53:38
Postat av: Maggan

Fina bilder, och nu väntar alla på The Wedding ;)

Kram till Er och god fortsättning på 2013 :)

2013-01-04 @ 08:30:18
URL: http://www.karinmargareta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0