NUPP & LILLA JUL

2011-11-24 @ 20:36:05

Ni kanske funderat hur jag har en så fin bild på lilla grodan!?
Jag var nämligen på NUPP i vecka 12.
NUPP är något som vi ålänningar annars inte haft möjlighet till, men det har vi nu :-) Men vi måste åka till Åbo.
NUPP är ett ultraljud där man igentligen bara mäter barnetsnackspalt. Nackspalten skall vara under ett visst värde och då är det betydligt mindre risk för Down Syndrom. Värdet skall vara under 3 och min grodas var 1,3 :-D

Före man åker på NUPP skall man fundera ut vad man för om man får dåligt värde... Dom kollar också ett blodprov samt kollar igenom bebisen för att se andra avvikelser.
Jag fick mitt svar förra veckan och dom inte rekommenderar fler undersökningar,
då inget tyder på 21-trisomi (Down syndrom) Om värdet skulle vara nära gränsvärdet kan man ju gå vidare och göra ett fostervattenprov och sen därifrån bestämma.

Annars så på tal om magen...
Jag mår kanon! Lite känningar av foglossningen, men inget som hindrar mig.
På tisdag ska jag till BM :-D Ska bli helt underbart att få täffa Monika igen :-)

Veckan har varit fullt ös... dock måste jag ställa in daten med Carro, Niclas, Hugo och Felix :-(
Blev tvingad på jobb :-( eller tvingad och tvingad... jag vet hur det är när man har arsulet fullt och ingen kan komma. Inte kul. Men vi ska försöka ses på söndag istället.
Men mina andra dater ha fungerat fint. Idag blev det även en spontan date med Camilla, Wilmer, Isabell, Ida, Malin, Elias och Jakob.
Ebba och Wilmer var ett riktigt radarpar... dom kommer nog hitta på hyss i framtiden!!!!

Ikväll har jag julpyntat...
Ni får tjuvkika


Adventsstaken i år:


Ebba var självklart med och donade ;-)


Nej nu måste jag koncentrera mig på Drömmen om ett barn.

♥Kram♥


Kommentarer
Postat av: Jill

När har de börjat med att man får fara på NUPP-test? Jag fick inte sånt erbjudande:(

2011-11-24 @ 20:48:15
Postat av: Anonym

Jill: Det startade i september så du föll bort :-( Annars tror jag man kunnat få det ändå men då ska man nog va över 35 år. Snart e er bebbe här :-) KRAM

2011-11-24 @ 21:04:12
URL: http://projktbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Minna

Men sicken fiin adventsljus grej! Vart har du hittat den? ;)

Och svar på din kommentar: ja skönt att det är på g nu, och så hoppas jag också på att dom hittar nått! Och japp, han har nog en riktigt bra chef :D hah!

2011-11-24 @ 21:56:57
Postat av: cindy

Minna: jag hittade den på Thun's i Uppsala. Den som ljusen är i och hjärtana med texten. Ljusen + godiset är från Sparhallen ;)

2011-11-24 @ 22:07:35
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Jill

Okej, slött! Men jo, Max 25 dagar kvar:) Ha d bäst o ha en superfin lilla jul! Kramis

2011-11-24 @ 22:45:06
Postat av: Sonja Sell fran Tyskland

Bäst av allt: man kan äter upp eller brinna ner dekorationen, da slipper man at göra bort med den efter julen. Jag förstar bra varför det star sa lang väg fran Ebbas barnstol, inte bara för farans skull....

2011-11-25 @ 11:57:51
Postat av: Ika

Jag är avundsjuk, jag vill också träffa Monika igen ;)

2011-11-27 @ 13:06:24
URL: http://ikaochlia.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0