Ofrivilligt barnlösas dag

2011-05-28 @ 09:09:19

Kunde inte sagt det bättre själv så jag citerar ANNA
Samma tankar.... samma känslor...

"Idag är en stor dag, en milstolpe i mina ögon. Idag och kommande år kommer den sista lördagen varje maj att tillägnas de ofrivilligt barnlösa, ett fantastiskt initiativ av Wilda Mathilda. Jag har funderat en del på vad jag vill skriva här idag, vill att det ska ha en mening. Min historia finns redan nedskriven, det som däremot känns viktigt att lyfta fram är vad ofrivillig barnlöshet betyder för mig.

Det första jag tänker på är ordet kaos, de tvära kasten mellan himmel och helvete. Allt det hopp och den längtan som på en tiondels sekund kan innebära båda magi eller katastrof. Den totala lyckan när det efterlängtade + träder fram, det totala svarta hålet när blodet kommer. Rädslan som kryper under huden, det sociala livet som tar stryk och tankar så förbjudna att man inte ens vill kännas vid dem själv. Någon sa att ofrivillig barnlöshet handlar om att inte själv kunna bestämma det antal barn man vill ha, jag tyckte det var att slå huvudet på spiken. Jag trodde ärligt talat inte att vi skulle bli föräldrar, vilket i sig är ett mirakel vi är evigt tacksamma för, men att överhuvudtaget snudda vid tanken på ett framtida syskon finns inte i vår värld. Kanske hade vi varit nöjda med ett barn om vi inte haft problem, men efter de besked vi fått kommer vi aldrig få veta eftersom det inte är något vi överhuvudtaget styr över själva.

Det positiva som ofrivillig barnlöshet inneburit för oss (ja, det har faktiskt inneburit något bra i förlängningen) är att vi är lyckliga även om inte allt är perfekt, att vi aldrig tar något för givet längre och att vi bär på en stor portion ödmjukhet för livet. För om det gjort något så är det att ruska om oss i grunden som människor, vi har knutit band som få par gör och kommit närmare varandra än vi trodde var möjligt. Jag avslutar det här inlägget med att lägga ut samma text som jag gjort på FB, jag önskar att jag hade förmågan att ge alla det de så innerligt vill ha och det som borde vara det mest självklara i världen: ett barn."
(Taget från http://mijaqi.blogspot.com/ )

♥Mitt och Ove´s mirakel ♥


Länkar till våran historia




Kommentarer
Postat av: WildaMathilda

Tack för ett bra inlägg!

Och vilken galet go liten mirakelunge! :o)



KRAM

2011-05-28 @ 18:56:49
URL: http://ivfdagar.blogspot.com/
Postat av: Anna

Hej Cindy,

Helt ok att du citerade mig :)



Hoppas att du fick en fin första mors dag, vilken underbar liten tjej ni fått!



Ha en fin dag!

Kram

//Anna

2011-05-30 @ 10:09:49
URL: http://mijaqi.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0