Flämt

2011-06-30 @ 18:31:57

HOLI va varmt det är.... men de e skööönt.
Klagar absolut inte....

Det blev inte att hämta badkar för mig och Ebba.
Som tur var, ringde jag och kollade med leverantörerna och karet var i Göteborg och skulle troligtvis först levereras på måndag, i värsta fall tisdag :-/
Men igentligen gör det inget.
Nu kan ju Ove komma med efter det... vilket är ganska skönt.
Så vi åker alltså på måndag istället.

Annars då...

Jag och Ebba var till stranden igår. Ebba badade lite och tyckte det var skit kul, ville inte upp.
Men hon blev rätt kall så jag beslöt när det fick va nog ;-)

Idag ha vi varit på lite shopping...
På shoppinglistan stod det; Prydnadsträd.
Mitt tujaträd som jag haft vid entrén dog mittiallt!?

Hittade inget fint träd så jag köpte en rosbuske istället + lite annat ;-D

Rosenbusken:



Lite krimskrams till utebordet:





Älskar liljor... även fina utan blomma:


Detta gjorde jag ju tidigare... men tycker de e så mysigt att sitta där på lilla bänken:


I morgon får Ove semester!!! Tjooohooo :-D




Kommentarer
Postat av: Minna

Gud vad fint det är hos er! Blir avis.

Och vad skönt att Ove får semester, är avis på det med! :p

2011-06-30 @ 20:00:32
Postat av: Anna

2011-06-30 @ 22:39:27
Postat av: Anna

Hejsan, Jag har googlat lite på murspisar och kom in på din blogg. Så jag tänkte kolla med dig om du skulle vilja vara suuuupersnäll o svara på några frågor som vi funderat mkt på. Tycker vi får olika besked från olika återförsäljare. Hur upplever ni värmen ifrån den? Hur långe håller den värmen efter ni har slutat elda? Det som vi mest blivit "varnade" för är att det tydligen kan uppstå sprickor i den? Har ni upplevt detta?

2011-06-30 @ 22:47:33
Postat av: cindy

Anna: Vi är jätte nöjda med vår murspis.

Men frågan är väl... vad är ni ute efter? Murspisen är ingen spis som håller värme alls.

Det är varmt och skönt då man eldar men den håller ingen värme. Vi ville ha en billig, vacker spis som mysfaktor, alltså ingen värme faktor.

Det finns utrymme inne i spisen där man kan lägga täljstenar som lagrar värme, men vet inte hur mycket spisen bär. Ang. sprickor. Så har det spruckit lite där spisen målats fast med väggen. Dock har inte spisen själv spruckit. Hoppas ni hittar Er spis :-) Kram

2011-07-01 @ 07:35:13
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0