Spännande!

2011-01-09 @ 16:27:45

I går åkte vi direkt då vi vaknade till familjen Lund/Schauman.




Väl där tog vi en rätt lång promenad och ja, dagen gick väldigt snabbt...

Lessa fotade Ebba lite då hon vaknade...super tack! Ha inte fått bilderna ännu, men ska visa sen.
Helt underbara bilder blev de.
Ni kan få ett smakprov här http://perdidi.wordpress.com/2011/01/09/ebba/

Mot kvällen blev det middag, Tacos... tack för de :-) Shiiiit gott var det.

Ebba ville dock inte stanna lika länge som vi, så hon vägrade sova, slumrade endast korta stunder i famnen.
Jag blir lite stressad då vi är borta och Ebba inte vill sova... känns som man stör fast man nog inte gör det.
Men de slutade att vi vid 23-tiden åkte hem.
Hon somnade för natten först kl.24.30 :-/

Men sen sov hon ända till kl.10.30 ;-) Det var rätt skönt ändå!

Idag ha vi inte gjort mycke. Ove ha rensat snö från taket och jag ha pumpat mjölk.
Vi har nämligen testat flaska idag :-D
Det var spännande...

Det gick jätte bra!!! Ove gav flaska, för om jag skulle gjort de tror jag inte det skulle funka.... jag är alldeles för stressad för sånt där.
Lessa och Micke garvade lätt åt mig i går då vi testade flaska på skoj
(skull ge lite plommonvatten).... slutade, efter ett test på 1 min. med att jag gav det med sked :-D
Men nu är det skönt att veta att hon KAN ta flaska.

Det är ju nämligen så att vi ska ju på bröllop 5 feb. och då ska Ebba va med sin fammo/faffa.
Tänkte inte supa till det, men dricka något glas vin och vi lär ju inte komma hem kl.23.00 så då måste dom ju ha käk åt henne.
Ska bli jätte tungt att lämna bort henne. Jag har väldig ångest REDAN! Men oj så nyttigt för både mig och Ebba.
Känner att vi vinner på det båda två. Jag måste ta steget snart, för annars kommer det bli super tungt.
Fammo och faffa ser nog också väldigt framemot att få ha Ebba helt för sig själva!

Nej usch va magen kurrar.
I dag blir det pizza, mumma!

♥Kram♥


Kommentarer
Postat av: Sanna

Åh vad söt er prinsessa är!! Vår lilla sessa e snart 4 månader...hjälp vad tiden går fort! Skulle vilja stanna tiden en liten,liten stund...

Hur kokar du till plommonvattnet? Skulle nog oxå behöva ge lite.. Kram!

2011-01-09 @ 17:16:09
Postat av: Cindy

Sanna: Du kan använda både påsplommon eller riktiga plommon. Riktiga plommon ger kanske större effekt. Men börja med att koka 1 plommon i 1 dl vatten. Sila vattnet och ge sen ca. 10 ml. Jag gav det med sked. Om de inte ger effket eller när du ser hur hon reagerar på det, kan du ge mera eller koka flera plommon i 1 dl vatten osv. Lycka till!

2011-01-09 @ 18:08:24
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Minna

Bra att börja lämna bort dom i tid när de är små tycker jag. För annars blir man, som sagt väääldigt fäst och det blir allt svårare och svårare ju längre tiden går... :) Det kommer att gå bra ska du se! :)

Ha en bra dag!

2011-01-10 @ 10:29:12
URL: http://minnaamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0