Hönshjärna eller amningskoma?

2011-01-21 @ 13:02:49

I går anordnade jag Enjo städparty.
Det kom rätt många så försäljaren sålde riktigt bra.
Hon va riktigt nöjd med kvällen sa hon :-)
Som värdinna så får man ju rabatt på vissa grejjer. Jag köpte en golvmopp.
Ska visa sen, kommer om ca. 2 veckor.

Kvällen till ära lagade jag Cheescake.
Men hönshjärna som jag har så glömde jag lägga i huvudingrediensen Philadelphiaosten :-D
Men jag fixade det genom att hälla tillbaka smeten i en skål och så vispade jag ner osten efteråt.
Kakan blev trots allt shit god och gästerna åt med god aptit.

Jag tänkte lägga ut receptet...
Jag gjorde den liiite annorlunda än receptet för jag hällde i Marianne kross i smeten.

Detta är ingredienserna:


Rör ihop:

2 dl Socker
3 tsk Vaniljsocker
120 gr Philadelphiaost (funkar med light).



Krossa digestive kex
Jag brukar göra det i en sån här så blir dom fin finkrossade



Vispa 3 äggulor och vispa 3 dl grädde var för sig



Rör först ihop allt UTOM grädden sen i med grädden.
Här satte jag också i Marianne krossen



Häll sedan smeten över digestiv krossen


Servera med bär!
Lägger man inte i Marianne så är det kanon gott tillsammans med passionsfrukt eller kiwi.

Jag kokade hallon sås till min Marianne cheescake.
(alltså kokade frusna hallon bara)

Mumma...


Kommentarer
Postat av: andrea

Nomnomnom de där ser smarrigt ut. he he.... Vet inte när min hjärna blir återställd och får tillbaks vissa funktioner som försvann med graviditet och amning.... De lyser fortfarande med sin frånvaro..... Uppmuntrande va!???



Trevlig helg!

2011-01-21 @ 14:29:31
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: sandra

hehe fått receptet av alexandra? hon fick de receptet av mig =) AS gott med marianne crusch i!!

2011-01-21 @ 15:01:11
URL: http://sandraliv.blogspot.com
Postat av: Cindy

Sandra: Jag åt den hos henne jo :-) Men jag tog dock aldrig receptet utan prövade göra som jag alltid gjort, bara att jag lade till Marianne krossen. Shit god iallafall.

2011-01-21 @ 15:08:09
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0