Lite dop och giftemål!

2011-02-15 @ 21:32:29

Jag och Ove förlovade oss 070707.... de va inte så romantiskt som på film tyvärr!
Vi satt och tog var sin drink på Clubben (Club Marin) och Ove käka en jägarsmörgås, jag var nöjd med min drink jag ;-)

Vi började snacka om hur många som skulle gifta sig den inkommande helgen, dvs. 07/07 året var då 2007 :-)
Ove sa då...
- Ja man kan ju också förlova sig då... man kommer ju iallafall i håg datumet :-D
Ska vi?
Jamen varför inte, sa jag ♥

Vi började direkt planera bröllop, vi eller Jag ringde även och kollade med lokal osv. Men sen rann det bara ut, för jag fick inte tag i hon som hyrde ut lokalen och tiden började bli knapp till nästa sommar. Och Ja, vi ville ha ett sommar bröllop.

Vi vill fortfarande gifta oss, mest jag.
Eller Ove vill gifta sig, men han kan gå till Ämbetshuset och "få de överstökat".
Jag däremot vill ha en kanon dag, men buller och bong ;-)

Idag planerar vi ett kyrk bröllop med fest i vår då färdiga trädgård.
Så det är ju nu kruxet... vår trädgård.... vi har ju ingen ännu ;-)

Nä, vi har inte brottom, men det ska ske och förhoppningsvis inte allt för långt i framtiden.

I sommar ska vi få gå på bröllop och jag ser SÅ frememot det.

Annars då... lite dop kanske ni är sugna på ???

Dopklänningen...


Namnen ingraverade. Under mitt namn kommer Ebbas ♥




Lite foton som svärmor tog på dopet...




Ebba med sina stolta kusiner Elliot och Wiggo






Och till slut Ebba med sin mommo




Kommentarer
Postat av: Pamela

Va fin dopklänning! Hugo ska oxå ha den som jag och båda mina systrar + min systerdotter haft. Mamma va så glad att hon äntligen sku få sätta blåa blommor o band i den! :)

Shit va mkt folk ni hade på dopet! Vi blir bara närmaste vi..om de blir nå jäkla dop..e ju skitsvårt o få till de!!! :(

2011-02-16 @ 10:12:23
Postat av: Minna

Åh vad fin klänning! Ellinor hade också en som gått från generation till generation , tror den är 52 år gammal den där klänningen :) Kram

2011-02-16 @ 10:42:15
URL: http://minnaamanda.blogg.se/
Postat av: Cindy

Pamela: Ja de va lite och styra ihop. Vi va 50 pers :-O Bara släktingar + faddrar + Annica och barnen :-)



Minna: Ja vår klänning är också nått på 50 år gammal.... kanske t.o.m. 60 år.

Det blir lite extra feeling då det är släkt klänning.



Kram

2011-02-16 @ 10:47:26
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0