Jag ljög!

2011-02-03 @ 12:01:31

Sa jag att jag var förkyld igår???
Inget mot vad jag är i dag!
Snuttan tycker jag mår aningen bättre.

Ove var och köpte nässug igår.
Tyvärr var NäsFrida slut, så han köpte en sån där annan. Helt ok, men inte lika bra :-/

Idag blir vi bara inne och krya på oss!!!







Helgen kommer, som Ove sa, att spenderas i kostym och klänning.
På lördag ska vi på min kusins bröllop och på söndag ska vi på lille Lines dop.
Vi missar babysimmet som börjar på söndagen, men de e ju varje söndag så det är inte så lång väntan!

På tal om bröllopet... Ebba ska ju va med fammo och faffa.
Tanken va ju att jag skulle pumpa mjölk så dom hade de att ge. Men de funka inte.
Hatar att pumpa, får liksom inga mängder + att jag tycker det är så stressande.
Så nu har vi prövat ge NAN och det gick fint.
Så nu får dom ge det och så får jag pumpa ut mjölk under dagen och kvällen.

Nej nu ska jag städa upp allt katthår...
Dammsuger 2ggr/dag nuförtiden, men ändå ser det ut som en fan och hans moster!

♥Kram♥


Kommentarer
Postat av: Minna

Jag fick inte heller det att funka med å pumpa.. Tycker bara att det var jobbigt, och som du säger stressande!. Kram

2011-02-03 @ 14:10:03
URL: http://minnaamanda.blogg.se/
Postat av: Linda

Testa att pumpa ur ena bröstet samtidigt som du ammar från den andra bröstet. Det var det enda sättet det funkade från mig och då kom det mängder av mjölk! Lite knixigt att få till det med både bebis och bröstpump men det går :)

Lycka till!

2011-02-03 @ 21:07:27
Postat av: andrea

Åh fy ja för att pumpa! Prövade de några gånger med båda barnen men bestämde mig hastigt för att bara fortsätta amma så länge de fungera bra. Aron va väl 8 månader när han fick flaska, Emilia 6 månader.



Lycka till och ha så kul! Hur ska ni klara er utan gullfian? De få gånger jag lämnat mina barn med någon annan har jag fått monsterångest. Buähähäää ;)



gullgullunge till bebis!



2011-02-03 @ 22:11:43
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Tessa

Pumpen va min bästis, ja fick riktigt bra träning i händer och armar under den tiden ;) men jag tycker det är helt okej att ge ersättning ibland om man inte får det att funka, d gjorde vi ändå förresten, fast jag hade mjölk som en kossa. Hoppas ni inte åker på värsta flunssan som går. Här smyger den i knutarna, men slår inte till.

2011-02-06 @ 22:13:51
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0