9 månader

2011-08-01 @ 21:46:49

Ebba 9 månader

-kryper
-går med stöd
-ställer sig upp överallt
-äter med goood aptit.
-dricker själv ur pip mugg
-vet var lampan är
-vet var kissen är
-3 tänder (nere)
-äter 1 flaska (60ml) välling på natten
-läggs kl.21-21.30 och sover till 07.30-08.00
-sover 2-3 ggr på dagen

Ebba är en glad, envis och cool liten brud.
Hon vill gärna leka med det som vännen leker med och älskar att sno andra barns nappar.
Hon visar stort intresse för andra barn.
Blir lätt utråkad av att vara hemma med mamma och pappa.
Älskar att vara utomhus.
Gillar saker som låter... tex. damsugare, grävmaskiner, stavmixer osv. Gillar att försöka överrösta dem ;-)

Jag ha säker glömt hälften... men ungen är ljuvlig!!!!









Kommentarer
Postat av: Nina

Åh lilla sötnosen! Hon är ju bara för söt! Vad fint att du noterar så bra. Det kommer vara så roligt att gå tillbaka till och läsa sen... Kram :-)

2011-08-02 @ 07:49:56
URL: http://ninahenriksson.blogspot.com
Postat av: Madeleine Andreassen

Hej

Jag håller med er. Lilla Ebba är ljuvlig och mycket söt. Jag förstår att ni är så glada över er dotter. Och hon har mycket fina kläder på sig. Jag kommer i håg när jag fick mitt förstfödda barn. Han var så ljuvlig och han var min docka. Kläder hade han mer än tillräckligt och han var så söt så söt. Nu är han vuxen men fortfarande är han ett älsklingsbarn tillsammans med mina andra tre som jag har. kram på dig och ha en skön sommar på Åland. Ni bor verkligen i ett semesterparadis.

2011-08-02 @ 10:35:50
Postat av: Sus

Ja tiden rusar iväg me dom små. D e nog bra att skriva upp vad som händer vid olika åldrar för man glömmer bort d sen, även fast man inte tror det. Jag minns iaf att vår lilla skrutt började säga vovve när hon var nio månader o sen fick ALLT vara vovve =)

2011-08-02 @ 20:43:14
Postat av: Annika Eriksson

Hej!

Jag skulle bara lämna ett "märke" efter mig och säga att jag tycker att din blogg är trevlig att läsa eftersom du skriver på ett så ärligt sätt och eftersom jag studerar till hälsovårdare så är det jätteintressant att se hur lilla Ebba utvecklas osv. Keep up the good work! :) / Annika

2011-09-08 @ 08:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0