10 månader

2011-08-31 @ 13:55:12

Ebba skrutten har gått och blivit 10 månader :-O

Hon kan:

Stå utan stöd
Gå med bara stöd av en hand
Går långa sträckor med gåvagnen.
Har tagit 3 stapplande steg på egen hand den 28.8
Fått 4 övre tänder, alla kom på en gång :-/
Väger nu 7,975 gr och är hela 72 cm lång.



I dag var vi på Familjecafé  som Folkhälsan ordnar :-)
Ebba var sitt vanliga jag, ett YRVÄDER!
Jag hoppas verkligen att, om någon tar illa upp, säger nått :-O
För Ebba hon kryper över andra barn, snor deras grejer osv. osv.
Lite pinsamt, men tillika orkar jag inte hålla på och gå efter heela tiden.



Annars då... var på ett underbart bröllop i helgen. Paret Wikstrand sade JA till varandra. Så vackra!!!
I helgen är det Kräftskiva... nästa helg 30 års kalas och helgen efter det 29 års kalas :-o
Kan säga att jag är redan trött ;-)
Men Ebba ska med på både kräftskivan och 30 års kalaset så det blir nog av det lite lugnare slaget.

Gården är ett evighetsprojekt...
Vi håller på och krattar ihjäl oss!
Vi blir ju aldrig nöjda...tycker vi ser svackor överallt.
Nu har vi bestämt oss för att ta 2 jordlass till.
Så att så gräs blir nog först kanske nästa vecka eller veckan där på... inga bilder har jag att bjuda på, på det heller.

Jag ska börja jobba :-O
19 september, 20 veckotimmar endast kvällar i veckorna och 3 skift på helgerna.
Detta betyder att om jag jobbar mitt i veckan så har mommo eller fammo eller någon Ebba mellan 14-16.30 då Ove slutar. På helgerna är ju Ove ledig så då är hon med han.

Jag tog bara förordnande på 1 månad så ser vi hur det funkar.
Kommer eventuellt börja plugga i October, barn och ungdoms spec. för sjuksköterskor.
Och kanske till Barnmorska i Januari om jag kommer in :-D
Så i såfall är det lättare att bara hoppa in, kanske!?

Gulltrollet som äter smörgås:



Dagarna bara flyger i väg oc som ni märkt så är bloggen inte mitt prio 1 ;-)
Men inspirationen kommer och går så snart kanske det kommer lite tätare inlägg igen!







Kommentarer
Postat av: Sus

Spännande me lite jobb. Och spännande me studier =) Lycka till.

2011-08-31 @ 14:21:05
Postat av: ramona

ja lilla gulle, vad företagsam bruttan har blivit sen vi sågs sist :)det är inte många sekunder hon är stilla :) det e rätt det!! ska vara fart o fläng :)

Bra satsning det där familjecafét.. kul att komma ut o träffa lite andra mammor!

ses på fredag.... vi lämnar våra busfrön hemma...

2011-08-31 @ 14:29:32
URL: http://nordbergromlin.blogspot.com
Postat av: Linda

Ett företagssamt barn tar sig fram och lär sig tidigt att stå, gå och klättra. Roligt och jobbigt (speciellt det där klättrandet...=) )Så länge inte andra barn blir ledsna så tror jag inte att någon tycker att det är något att reagera på. Det brukar jämna ut sig det där. Idag tar Ebba av någon och i morgon tar det barnet av Ebba. Jag är dessutom av den åsikten att man kan och ska säga till andra barn om man tycker det finns behov till det, så andra föräldrar får väl öppna munnen om de misstycker. Njut av hennes framfart och livsglädje!

2011-08-31 @ 22:14:50
URL: http://buslarson.blogg.se/
Postat av: Cindy

Tack!!! Ja hon e verkligen företagsam och Ja, dom dom säger säkert till om dom tycker hon stör.

Hon älskar när det händer saker och när det är mycket folk. Är inte blyg och bryr sig inte om någon knuffas på henne heller!! Kanske jag vågar gå tillbaka på onsdag då :D

2011-09-01 @ 08:58:05
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: C

Vilka tider och dagar är det familjecafé och var får man info om sådant??

2011-09-01 @ 09:58:44
Postat av: Cindy

C: Jag fick infon via Facebook.

Det är på onsdagar mellan 13-15 I nya Folkhälsans Allaktivitetshus. Alla är välkomman oavsätt kommun eller ålder på barnet. Var väldigt varienrande åldrar, men älsta barnet var väl kring 5 år och yngsta nyfödd, Bland ca. 30 ungar ;-)

2011-09-01 @ 10:02:54
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: C

Tack för ditt svar! :) OJ, 30 barn :D Har de nån sida på FB eller var det via någon vän bara? Hittar ingen info på folkhälsans hemsida, skitdåligt ju..eller så är jag skitdålig på att leta :P tack iallafall som sagt!

2011-09-01 @ 11:35:03
Postat av: Cindy

Man måste bjuda in vänner tydligen. Du kan Kolla om du kommer in... sök på facebook på; Folkhälsans Familjecafé på onsdagar. Men annars är det bara att kika in.... nu vet du ju tiderna och dagen :-) men jag kan adda dig... du kan maila mig i såfall på facebook så lägger jag till dig!!!

2011-09-01 @ 21:21:01
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Jane

Vilken sötnos hon är! =)

KRAM på er

2011-09-05 @ 11:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0