Härliga september!!!

2010-09-04 @ 10:57:44

Hösten är på intågandet.
Dags för att tända massor av ljus om kvällarna, mysa framför öppna brasan.
Lugnet har infunnit sig!!!

♥Idag ha vi kommit till vecka 33




Magen ligger VÄLDIGT lågt. Många dagar känns det som om Bebis kommer att ramla ut.
Numera kan jag nog kruxa av vilka krämpor jag inte har, lättare. YOU NAME IT, jag har det ;-)
Tror hemoroider är det ända jag inte drabbats av hittills, hinner ju med det också.
Men jag njuter ändå, trivs med lillfisen i magen. Skulle ändå vilja ha h*n ännu mera på utsidan.
På onsdag är det dags för BM besök, hoppas lillfisen fixerat sig för ibland känns det så.

Vi har ju också påstartat projektet Badrum på övrevåningen.
Vi har nu gjutit så att golvet skall vara stumt. Och det blev det. Till och me elefant jag, kan hoppa på golvet utan att det dånar eller rör sig.

Till vä. blir det badkar (iframtiden, tror inte vi köper ett nu om vi inte "ramlar" över ett). Till hö om badkar blir det toalett:


Här brevid fönstret blir ett 80cm brett handfat/kommod:


Kommoden Godmorgon från IKEA:

Samt detta handfat Odensvik från IKEA:


Här blir duschen:


Här blir nu skötbord, iframtiden blir det nog någon bänk eller relaxstolar:


Kakel/klinkers:
Små grå/bruna på golvet
Större grå/bruna blir fondvägg i duschen
Vita matta avlånga på resterande väggar:


I kväll ska Ove ha killfest här hemma, jag måste dra fältet :-)
Han har inte varit på krog sedan November tror jag så det börjar nog bli dags för en sväng om.
Sen blir väl nästa tillfälle pappakonjaken.

Nu mina vänner har jag bara 3 veckors jobb kvar... ska bli så skönt att kunna ta allt i sitt eget tempo. Eventuellt vila lite på dagarna då nätterna är rätt jobbiga nuförtiden.
Men tiden kommer gå så långsamt då, nu går den ju så jäkla snabbt.

Har varit på akupunktur nu 4 ggr för min foglossning, tyvärr ha det inte hjälpt ännu.
Gör såååå ont, vet inte om jag pallar gå flera gånger. Har tid på måndag igen, men får se om jag äventuellt avbokar.

Hoppas ni får en trevlig helg!
♥Kram♥


Kommentarer
Postat av: Kika

Jag prövade också akupunktur förra gången på slutet..ajajajaj..kändes inte bättre alls och jag avbröt efter ca 4ggr då det inte hade hjälpt alls ännu!Tur att det funkar för vissa! Men snart har ni er efterlängtade bebis här, så fin mage!:-)

2010-09-04 @ 12:22:05
Postat av: Pia

När jag väntade första så hade jag sån foglossning så jag inte klarade av att gå själv annat än i köket där jag kunde stöda med armbågarna på köksbänkarna. Jag sov med kläder på mig om Daniel började jobba jättetidigt och inte kunde klä mig på morgonen. Jag gick dubbelböjd men oftast fick jag krypa, för det var enda sättet för mig att ta mig fram när jag var ensam (rulla ur sängen o ner på golvet). Det var ingen skoj tid när man skulle ha sambon att föra en till och från toan o därmed sitta med dörren olåst (!) fast jag visste att han inte skulle komma in förrän jag ropa.

Jag hoppas verkligen inte att du får så! Jag vart aldrig erbjuden akupunktur, det fick jag sen höra av andra att man kunde få, trots att min BM visste om mina problem/såg mig så nämnde hon inte det. Men jag hade absolut chansat om jag hade fått möjligheten. Jag svimmade ofta av smärtan så jag var så rädd att ramla på mage eftersom jag tog mig fram i krypställning och därmed hade magen neråt så att säga, enda gången jag ramlade ihop var på utetrappan och bakåt som tur var. Tog ont men magen klarade sig.

Som tur är så är det värt allt i slutändan! :)

2010-09-05 @ 22:15:35
Postat av: Maggan

Hello

När ska du/ni ta er ut till oss då??



Kram

2010-09-06 @ 07:24:12
URL: http://karinmargareta.blogg.se/
Postat av: Cindy

Kika: Tack tack. Ja det gör svin ont. Tyvärr hjälper de nu inte mig så jag ringde och avbokade. Men jag överlever helt klart utan den :-)



Pia: F-n de va ingen lek för dig alltså. Jag har inte ens i närheten av din värk. Jag har ont visst, men jag kan fortfarande jobba och gå/röra mig ganska normalt.

Jag hoppas verkligen jag inte får som dig, då överväger jag nog aku igen. Men just nu gör aku lika ont som själva foglossning och då känns det inte värt det. Men Bebis är värd all smärta, jag klagar inte ;-)



Maggan: Helst i kväll, men mannen e helt slut. Kanske i helgen eller nästa vecka??? Ådi ska komma och fixa i badrummet nu i veckan så vi måste hålla oss hemma :-)

Men är sååååå nyfiken så vi kommer nog snart, annars kommer jag ensam :-)

2010-09-06 @ 19:20:37
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Sandra

ååh såg dig och magen på flygfältet i helgen, man hann aldrig säga grattis =), har ju inte sett på dej tidigare att du hade bulle i ugnen då jag stött på dej på rådgivningen , super kul. Får hoppas du inte går över massor då, om du har massa krämpor

2010-09-06 @ 20:56:01
URL: http://sandraliv.blogspot.com
Postat av: Cindy

Sandrá: HEJ!!! :-D Tack tack. Kunde inte kommentera i din blogg???

Ja de e inte sååå långt kvar nu tills bebisen ska komma. Men mina krämpor överlever jag....räknar nog med att gå över tiden , så man inte blir allt för besviken :-)

Hon e så söt er lilla M. Härligt att läsa om din kamp till den perfekta kroppen ;-) Känner mig jätte peppad själv inför drömkroppen efter bebis ankomsten. XtraV är tyvärr dock inget för mig, men vet att det hjälpt många.Att få en start i rätt riktining. Kommer nog att kika in i din blogg nu och då. Är lite dålig med att kommentera, men ibland kan de komma någon ;-) Stort lycka till med XV. Kämpa på. Kram Cindy

2010-09-06 @ 21:20:07
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Jane

Kommer bli skitsnyggt det där Cindy! =)



Jag hade ju också massor av foglossningar och det enda som hjälpte för mig va ett sånt där bälte...

Har du provat?! Jag fick det genom en sjukgymnast...



Tack också för dina kommentarer på bloggen! =)

KRAMAR

2010-09-06 @ 21:42:22
URL: http://lifeofjane.blogg.se/
Postat av: Tessa

Å naajs, my style =) du har jättefin mage o kommer va trådsmal när lillfisen är ute.



Jag hade också lite foglossning och gick på akupunktur. Jag tyckte akupunkturstunderna var avslappnande och somnade ALLTID, haha. Men jag gillar ju när det är sådär skönt smärtsamt. Jag hade även bälte, det lindrade också. Lycka till. Inte länge kvar nu jue!



Då jag väntade Jeff så gick allt så fort så jag glömde bort att jag var gravid. Gick med sidan före genom smala utrymmen fast man var dubbelt bredare så, hann inte riktigt uppfatta att jag var så långt gången, allt bara rusade iväg =)

2010-09-07 @ 08:02:21
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Maggan

Mannen borta fr o m fredag och 1 vecka framåt.

Hör av Er/Dig innan så vi är hemma.



Kramis

2010-09-07 @ 11:01:00
URL: http://karinmargareta.blogg.se/
Postat av: Cindy

Jane: Jag ha prövat bältet, hjälper inte tyvärr :-(

Tack för tipset dock.



Tessa: Trådsmal....de e nog att överdriva :-D Men förhoppningsvis så kanske jag inte är lika stor som innan jag va gravid. Känner mig skit smal, Slår dock i magen i bord, stolar och folk :-/ Lite pinsamt.



Maggan: Oki. Då kanske vi tar det veckan ni e hemma sen. Men vi hör av oss innan vi dyker upp.



Kram alla

2010-09-07 @ 15:33:53
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0