♥ När lillan kom till jorden ♥

2010-11-05 @ 13:21:54

Måste bara börja med att säga hur MYCKET JAG ÄLSKAR MITT LIV.
Gulle sessan är så snäll och duktig på alla sätt och vis och pappa Ove fixar och donar och är det bästa stödet.

Gårdagen var den mysigaste kvällen jag haft i hela mitt liv tror jag.
Inget speciellt, Robinson på tv, men vi hade ju världens finaste flicka med oss på kvällsmyset.
Jag e helt slut och överväldigad, ni märker ;-)

FÖRLOSSNINGEN DÅ...

I lördag var som sagt BF dagen....
Vi var på Wilmers dop på dagen, kom hem vid 3-4 och jag lade mig då för att vila en stund. Var jätte trött.
Somnade och sov kanske en timme.
Vi åt middag, kände mig lite små sjuk så det gick lite trögt.

Efter middagen åkte vi till Tiina och Peter och badade bastu och myste lite...
Mådde mycket bättre efter bastun.

Kl.22.00 typ var vi hemma och började kika på en film.
Tyckte filmen var värdelös och bestämde mig för att gå till snarklådan.
Ove kollade klart på filmen och kom väl i säng vid kl.24.00.

Kl.01.15 vaknar jag av en värk. Jag är direkt rätt hundra på att det var en.
Kollar på klockan och det är 8 minuter till nästa värk.
Fortsätter sova och somnar faktiskt till imellan värkarna.

Kl.03.00 börjar de göra lite ondare och värkarna kommer med 5 min i mellan.
Ställer mig i duschen, varm vattnet tar slut efter typ 1,5 timme så då knallar jag mig till sängen igen.
Försöker vila lite men de e svårt.
Väcker Ove och säger att jag har värkar men att han ska passa på att sova.
Han vaknar dock var 5 min. ;-)

Värmer vetekudden som är riktigt skön att ha i ryggslutet.
ALL VÄRK SATT I SVANSKOTE OMRÅDET.

Kl.06.00 Sommartid :-) väcker jag Ove och säger att nu ska vi åka in.
Vi kommer in ca. KL.05.30 VINTERTID.

Mina värkar är rätt kraftiga men jag har dock endast öppnat mig 3 cm. Livmodertappen är nästan helt utplånad vilket tydligen är bra jobbat. Kände mig dock lite besviken att jag inte öppnat mig mer.

Vi fick gå direkt till fölossningssalen så jag valde att bada lite och sen börja använda lustgas, så att jag kunde hantera den bättre då det sku börja göra mera ont.
Gillade lustgasen, fick mej fokuserad.
Ove hjälpte mig hela förlossningen att säga till när en värk var på intågande. Hade CTG kurva på nästan hela tiden så han kunde se de där. Hjälpte otroligt mycket.

Ca. kl.12.00 skulle grannen som också höll på att föda få Epidural och BM frågade om jag också ville ha.
Funderade ett tag och frågade även Ove vad han tyckte :-)
Han tyckte jag sku ta den och BM varnade mig och sa att det blir INTE bättre :-)
Jag tog den.

BIG MISSTAKE!
I en timme efter att EDA´n var på plats var livet toppen. Såg på CTG´n hur värkarna avlöste varandra men kände INGET. Efter typ en timme känner jag hur mitt vänstra ben är HELT BORTA, känner inget.
Börjar även känna av värkarna igen.
BM säger att man ine ska känna nått och hon blir orolig. Ringer anestesin och dom säger att hon ska dra ut den 1cm. Detta gör hon men ingen förbättring :-(

Nu börjar värkarna kännas väldigt mycket och jag måste börja använda lustgas igen.

Så man kan säga att jag födde med EDA´n i vä. benet, med hjälp av lustgas :-)
Öppnade mig sakta sakta till 10 cm men hade fortfarande en kant kvar.

BM ville att jag skulle krysta så kunde hon tillika trycka bort kanten.
Kruxet var bara att Bebis låg väldigt högt upp i kanalen fortfarande. Så BM varnade mig och sade att detta kommer att ta lång tid.

Fasiken va ont de gjorde i svanskotan då jag krystande. Tog i allt vad jag orkade och efter ca. 1 timme är hon så pass långt ner att man ser huvudet.

Då huvudet var halvt ute trodde jag att jag sku dö, AJ!
BM hällde olja och satte mot varm handduk och sa att jag nu skulle invänta värk så jag kunde krysa ut henne.

Jag tror att jag låtsades få en värk, hade ju så ont att jag typ inte kände värkarna :-)
Så tog jag i allt fan jag orkade och ut kom hon ♥

Apgar 9/10 :-)

Finaste lilla flickan.... vi va helt chockade... vi var ju så "säkra" på pojke :-)
Lyckan var total!

Sprack ytterst lite och moderkakan krystade jag ut efter typ 10 min.

Jag tycker förlossningen var tuff, hela 18 timmar (17 timmar eftersom det blev vinertid :-) )
Men jäklar va häftigt det var.
Jag är redan nyfiken på om nästa förlossning skulle bli likadan :-D

Frågor????

Idag ha vi varit på barnvagns premiär :-)
Så fin väder, vi bara njuter av vårat mirakel.

Morgonmys


Dagens outfit




Promenad




Hon ligger fortfarande och sover men borde snart vakna för mat.
Ammar med ca. 3-4 timmars mellanrum och hon e så duktig.

OBS! Namn är inte klart än, men vi håller på och smakar på ett så återkommer :-)

♥Kram alla och tack igen för alla grattis♥


Kommentarer
Postat av: Minna

Hon är så fin!

Jobbigt att inte känna benet.. Konstigt! :)

Men annars gick det ju super! :)



Kram

2010-11-05 @ 13:34:55
URL: http://minnaamanda.blogg.se/
Postat av: Maggan

Mm, underbara tid <3

Å va jag blev nuss sugen nu....hade du mycket halsbränna? sa jag inte nåt om att hon skulle få mycket hår..?!



Trevlig helg å hälsa stolte fadern ;)

2010-11-05 @ 13:56:14
URL: http://karinmargareta.blogg.se/
Postat av: Melle

sötaste lilla bebisen <3

2010-11-05 @ 14:05:12
Postat av: andrea

Så härlig läsning att jag börjar lipa. De e så fantastiskt att få vara med om att föda barn hur jobbigt och smärtsamt det än är. och jag har känt ungefär som du efter jag fått mina barn..... Undrar hur nästa förlossning skulle bli liksom. Knasigt!



men bra jobat cindy, verkligen! Och flickan är ju så söt så jag kan fälla en tår därför också. Så glad för er skull!



Kramar!

2010-11-05 @ 14:20:39
Postat av: Emy

Supersöt liten tös ni fått! Grattis igen!

2010-11-05 @ 14:21:59
Postat av: Annica

Så fin så fin!! Börjar längta ännu mer nu tills vår är på utsidan :-)

2010-11-05 @ 14:22:24
Postat av: Kika

Gullunge!!Ovh världens gulligaste föräldrar!Minns första tiden när man va i sin lilla bubbla och bara myste:-)tack för titten på bb, måste ju säga att hon är en av de sötaste bebisar jag sett, verkligen helt perfekt!!Bra gjort!Ses om ett tag när ni boat in er hemma tillsammans!Många kramar, take care!!

2010-11-05 @ 14:23:13
Postat av: Camilla, läsare

Jag har inga barn så jag vet inte hur det känns, men det verkar så MAGISKT att jag får tårar i ögonen. Tycker så om din blogg och det verkar som Lillan har valt jättefina föräldrar.

2010-11-05 @ 14:32:31
Postat av: Wonnas lillsyrra :)

Grattis till lillskrutte! SÅ söt!!

2010-11-05 @ 15:37:40
Postat av: Emma B

Åh va vacker hon e!!!!! :)

2010-11-05 @ 16:17:58
Postat av: Wonna

..ååå, så juvlig liten lillsessa♥. Grattisar! Kramkram (Hörde av I-M att vi sku få finbesök till Rdg på tisdag =)

2010-11-05 @ 18:32:02
Postat av: Jane

gud så mysigt me nyfödd <3

Hon e så fin Cindy!

Har väl egentligen inga frågor, du skrev så bra så.

Skumt med epiduralen, dom måste ja ha satt den fel?

Men allt gick ju bra till slut och ni har en frisk flicka, det e väl huvudsaken det =)

kram på er

2010-11-05 @ 22:02:52
URL: http://lifeofjane.blogg.se/
Postat av: Jill F-F

Men gud vilken sötnos! Riktigt riktigt söt! Grattis igen och hälsa o gratta Ove!

2010-11-05 @ 22:49:26
Postat av: Alexandra

Vad fin hon är och visst är det fantastiskt att föda barn! Underligt hur kvinnors hjärna fungerar - efter en tämligen plågsam och utdragen tid av smärta så kan man nästan genast tänka att hur blir det nästa gång - det här kan man göra igen!

Stor kram till er alla tre

2010-11-06 @ 08:30:15
Postat av: Malin

Aaaaa vad söt hon är, jag blir helt slut!!! Shit jag kanske har lovat lite för tidigt att det inga blir fler ;) Tänk att man kan bli bebissugen fast man har en femmånaders i vagnen bredvid sig =) Livet är magiskt. Grattis igen! P.S. Åt mig sade de att förlossningens längd halveras för varje gång. Stämmer på pricken för oss, tog 7h med Melvin, 3,5 med Livia. Sen stämmer det även som de säger, att det man vinner i tid förlorar man i smärta...

2010-11-07 @ 20:12:27
URL: http://melvins.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Åhhh så söt hon är!!!



Jobbig förlossning... Men visst är det coolt att föda???!!!! Jag har värsta ångesten nu över att jag aldrig mer ska föda barn (inte som det känns nu iaf... 3 är alldeles lagom). Det är en obeskrivlig känsla och hur jäkla ont det än gör så känns det som att man får såna krafter man itne trodde fanns!



Jag har aldrig provat Epiduralen. Ville ha den första gången men hann inte å det gick bra ändå¨så jag har kört på bara lustgas å det har funakt toppen för mig!



GRATTS än en gång!!!

2010-11-08 @ 11:52:55
URL: http://husdrommen.blogg.se/
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Åh hittade precis hit :) vad roligt att läsa och följa er! Vilken fin liten tjej ni har fått, så vacker så!

2010-11-10 @ 16:05:25
URL: http://vi2blir3.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0