Dagarna med Ebba

2010-12-14 @ 13:41:58

Tänkte att jag sku berätta hur en dag typ ser ut här i vårt hem :-)

Vi stiger upp typ kl.9.30-10.00 (ibland först kl.10.30 det ska vi dock försöka undvika)
Ebba äter då och efter det ligger hon ofta vaken i babysitterna eller ligger i gymmet.
Under den tiden så käkar jag frulle och klär på mig.

Efter det åker Ebba ut i vagnen kl. 11-11.30 ungefär.
Då passar jag ofta på att reda upp lite här hemma, sitta på datorn lite osv.
Sen går jag ut och går en sväng. Ibland en längre runda, ibland bara runt kvarteret.

Om vi ska till någon på typ fika eller så brukar jag kunna lyfta henne till bilstolen utan att han vaknar.
Sen tillbaka i vagen dit vi kommit så sover hon till typ 14.00 och då äter hon igen.

Efter det målet brukar hon va vaken typ 1 timme och sen somnar hon igen... ibland i vagnen och ibland i babysittern.

Hon brukar sen vakna vid 16.00 igen och va vaken till typ 18-19-tiden då hon ammas igen.
Slumrar efter det kort sväng, ofta i famnen.

Kl.21.00 sätter vi på pyamas och jag ammar henne.
Vyssar henne i famnen så hon blir lite trött och lägger henne sen i sängen hennes.
Hon somnar ofta efter lite knöl... man får gå och lägga in nappen några gånger.
När hon väl somnat spottar hon ut nappen och använder den inte på hela natten.

På natten brukar hon vakna typ kl.02 - 05 och vilja ha mat.
Efter kl.05.00 målet brukar hon sova i våran säng.

Sen tar vi morgon vid 10:ans mål osv.

Tycker dagarna ser bra ut och nätterna med för den delen.
Det som vi nu ska börja med (i helgen) är att få henne att kunna ta natt i vagnliggdelen.
Varför?
Jo, för i fall vi vill va lite sociala och va hos någon efter kl.21.00 :-)

Hittills så har hon blivit tokig om vi varit hos någon vid. 21.00 och hon inte får sova.
Hon somnar inte i famnen eller om man lägger henne någonstanna :-/
Dock har vi aldrig haft hennes vagnliggdel med och där brukar hon ju somna tvärt.
Så det ska vi pröva i helgen.

Frågor på de? :-D

♥Kram♥


Kommentarer
Postat av: Lessa

Vi har lite liknande tider vi!

Upp kl 9.30-10. Äta och klä på sig. Sova i vagnen 11-16 med ett mat avbrott mitt i på ca en timme. Vaken till och från på kvällen till 23 ungefär. Lyra är som mor sin. Somnar var, när och hursomhelst. Förutom till natten då det trillskas lite men det verkar vi ha hittat en lösning på nu!

2010-12-14 @ 14:17:48
URL: http://www.perdidi.wordpress.com
Postat av: Sandra H

Här går vi upp 6.15-7.00!! ;-)

2010-12-14 @ 14:29:34
URL: http://www.projektvilla.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0