Försäkrad!

2010-08-03 @ 20:53:57

Idag fick jag hem att vår bebis i magen är försäkrad. Skönt!

Snart ska vi nog ta oss till Uppsala och handla lite, iiiiiihh längtar.
Barnvagnen har kommit :-)
Vi köpte en Emmaljunga Edge Duo.
Vi får hämta den när som, hade tänkt vänta till slutet av augusti/september men både jag och Ove e så nytra på den :-) 
Har bra erfarenhet av Edgen,  då min bästa vänn har en sån och jag bara älskar den.
Sen ska vi ju ha lite annat också...

Spjälsäng, kommer att köpa från Ikea:

Ett måste, Tummen påslakan från Babyland:

Sen ha jag faktiskt tänkt införskaffa en amningskudde. Hade på barn avd. och ha tyckt det varit så bekvämt att mata bebisarna med den.
Denna från babyland kanske:

Sen ska vi ju ha badbalja, babyvakt, täcke till vagnen och lite smått gått :-D
Kommer inte bli en billig resa, man vill ju ha allt till sin lilla bebis.
Kommer inte att göra nått bebis rum nu under graviditeten. Det vill vi göra sen då vi vet vad som gömmer sig i magen. Bebis kommer ju ändå bo i vårt rum den första tiden.

Kroppstatus då:
Har kännt 2 dagar nu av ischias nerven. Så började min foglossning sist. Tror ni jag är rädd att det är på kommande. Försöker ta den lugnt nu och tänker på hur jag rör mig. Krapp ifall jag får de, vill inte.
Jag har ju "bara"7 veckor kvar att jobba efter den här veckan. jag ska ta mig f-n klara det.
Sover även lite sämre nuförtiden. Höften känns som att den låser sig eller så är den där jäkla nerven som känns.
Annars allt bra.

♥Kram och natti alla♥


Kommentarer
Postat av: Annica

Edgen är kanon, as you know :-)! Stadig och rubust vagn, passlig inför vintern!

Så kul att köpa bebisgrejjer... har också lite nytt jag bara måste ha ;-)

Kram!!

2010-08-03 @ 21:21:14
Postat av: Lessa

Det ÄR kul att shoppa! :) Och i sverige finns så otroligt mkt kul, å alla hemsidor sen då! :) tänk om det vore piece of cake att beställa till åland...



Hör av dig om du behöver tips och trix med ichiasnerven. Jag kan ju lixom der där om man säger så. Fast nu är jag förskonad. Vet varken hur det eller foglossning känns. Har inte det minsta känning av smärta någonstans. pust



hursomhelst, jag har lite grejjer du kan göra. Och det sista du ska göra är bara ligga still o vila. Rör på dig. Simma och promenera om det går. Natt natt

2010-08-03 @ 21:48:20
URL: http://www.perdidi.wordpress.com
Postat av: Jonna

Jag har en svart amningskudde med mumin på som jag har använt 1 gång. Jag kom helt enkelt inte överens med den, men det är en helt vanlig amningskudde och den ser helt ny ut. Jag köpte den på Babyland...kommer inte ihåg för exakt hur mycket, 399 eller 499 kr tror jag. Vill du köpa den för 20€?

2010-08-03 @ 21:53:44
Postat av: Jonna

Den finns på bild på min blogg www.himmelapannkaka.blogg.se, under maj månad, rubrik "vårstress och klädförsäljning". Den kostade 399 kr.

2010-08-03 @ 21:56:47
Postat av: Jessie

Kom ihåg att titta på storlekar på täcken och kuddar sen. Där ni köper påslakan från måste ni också oftast köpa täcke/kudde, annars passar det inte. Har svurit måååånga gånger över att vi köpte från Ikea, dom har sååå trista påslakan därifrån! :-(



Kram!

2010-08-04 @ 09:56:25
URL: http://iseeisee.blogg.se/
Postat av: Cindy

Jonna: ja jag är nog intresserad. Jag hör av mig, ditt nr. står i telefonboken hoppas jag. Hoppas få runtur i huset på samma gång isåfall ;-) Tack iallafall.



Jessie: japp I know kan bli knas det där. Men jag tror dom hade ett inner täcke på Ikea också som passar de andra butikens mått. Tack för tipset.



Lessa: Jag vet, men de gör ju sååå ont att promenera, men jag försöker.Ska försöka ta mig och simma och se hur de går.



Annica: Klart du måste ha lite nytt ;-)



Kram alla

2010-08-04 @ 15:15:33
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Jonna

Mitt telefonnummer står i telefonkatalogen. Naturligtvis får du en rundtur! Kommer du någon dag vid kaffetid kan du få en kopp kaffe också :)

2010-08-04 @ 20:05:05
Postat av: Cindy

Jonna: jag tar den.... kommer någon dag, en helg helst. Jag vill ha fika och så kommer jag att ha ett bihang med mig vid namn: Annica :-D Om de går bra. Vi e båda nyfikna på huset. Jag ringer kanske i helgen om ni e hemma. Kram

2010-08-04 @ 20:40:23
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Marianne

Varför babyvakt? Kan man inte bara ha upp fönstret så man hör när babyn vaknar (om babyn sover ute i vagnen)? Så gjorde man förr och inget barn dör av att gråta några minuter innan det blir hämtat.

2010-08-06 @ 16:15:24
Postat av: Annica

Marianne: Tex när det är -10grader ute och man inte vill ha fönstrena öppna, så är det bra med en sådan. Mycket skönare att själv gå och vila samtidigt som bebisen sover och man är helt säker på att man vaknar om den skriker.. inte alla ggr helt lätt att sova brevid fönstret.

2010-08-06 @ 16:30:04
Postat av: Cindy

Marianne: Jadu, varför babyvakt? Känns som en bekvämlighet. Kommer ju så klart inte att förlita mig helt på den men behöver inte springa ut och kolla hela tiden om Bebis vaknat. Och som Annica skrev så får jag ju barn i vinter och då vill man inte direkt ha fönstret öppet. Jag har råd att köpa en babyvakt, de må va onödigt tycker vissa, men jag vill ha en :-)



2010-08-06 @ 16:53:19
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Ooo... fast det bara var någon månad sen vi införskaffade våra första bebisgrejjer så känns det så avlägset! Vi har också samma säng och amningskudde, den sa många att var onödig men har varit jättebra! Perfekt inte bara när man ammar utan att ha honom/henne att "sitta" i med benen mot magen när man "bara är"!Vi införskaffade också babyvakt och den är bra att ha när man är på insidan och inte kan ha öppet utåt, för här hör man inte när barnet skriker från balkongen med dörren stängd. Är inte såå stora pengar att lägga om man inte använder den jämt!

Och vi är också supernöjda med vår edge vagn! Trots att sportchassit är slage tungt att lyfta i och ur bilen :)

2010-08-08 @ 15:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0