Busy busy...

2010-08-21 @ 09:44:46

Shit va veckan ha gått fort....
Vi kom ju hem från uppsala i söndags kväll.
Måndag och tisdag hade vi vänner på besök som var nyfikna på vagnen och grejjer vi köpt.
Onsdag var jag och Annica och hälsade på Jonna (http://himmelapannkaka.blogg.se/) där vi fick husvisning och riktigt god chokladkaka. Tack för det :-)
Köpte även en amningskudde av henne som var nästan oanvänd.
Torsdag var det föreläsning för blivade föräldrar.
Jätte bra föreläsning, många aha upplevelser ;-)
Känns inte alls skrämande att gå till en familje terapeut i framtiden om det skulle behövas.

Igår var vi  helt slut båda två efter en busy vecka så vi var bara hemma.
Blev vid middagsbordet och pratade ända till 22-23 tiden nått.

Idag gick vi in i vecka 31 ♥




I onsdags var jag även till BM.
Bebis växer som den ska.
Blodtryck ok
Hb ok
♥ljud starka 135 slag/min.
Vikt + 300gr
Allt verkar ok.... fick också remiss för akupunktur för min foglossning.
Tror jag ska ringa nästa vecka och se när dom har tid.

Annars då:

Rolls Royce´n:


Mysigt bäddad med fårskin och åkpåse. Köpte även ett gullit täcke med får på som ska till.
Får se om de blir för varm el. för kallt.

Provbäddad säng, har ej tvättat lakanen och sånt än.
Kommer att ha sängen mot min sida av sängen därför är ena sidan inte monterad.


Skötbädd upp till badrummet, badkar och gratid blöjhink:


Amningskudden, mumin:



Fixat i tvättstugan nere. Har redan provat byta blöja där på vänners bebisar och det funkar ypperligt!


Det ska så klart lite roliga bilder och grejjer dit som Bebis kan titta på.

Sen har vi städat ur garderoben som gud glömde. Köpte en klädställning dit så nu har vi ordning på våra "fin"kläder, klänningar och kavajer:


Och...
nu ska vi ÄNTLIGEN börja med badrummet uppe.
Kommer alla grejjer så börjar vi kanske redan nästa vecka :-D


På tisdag är det dags för UL.
Är jätte nervös att dom ska hitta nått fel.
Men även väldigt nyfiken... dels för vikten på bebis och dels för att se hur den ser ut nu, om man ser nått.
Många tycker säkert att det är konstigt då jag bara gått upp 1 kg under graviditeten, men detta händer ibland enl. min barnmorska, att man går ner i vikt under graviditeten. Bebis tar allt va den vill ha och det är ju det viktigaste. Jag är ju lite överviktigt så då är det ok. Så länge SF måttet ökar som det ska så är allt bra. 
Jag har absolut inte bantat eller på nått sätt påverkat min vikt.
Vill bara klar göra detta!
Sen finns det även en annan orsak som jag inte vill gå in på som kan ha med min minimala viktuppgång att göra men det behöver inte heller va så. Vill dock inte ta upp det här i bloggen :-/

Det viktigaste är att bebis mår bra och att den växer och får det som den ska ha.

♥Kram och tevlig helg♥


Kommentarer
Postat av: Annica

Som jag sagt.. jätte fina grejjer! Tuva hälsar att hon gillade vagnen skarpt :-)!

Du... ni kommer få leta fram bebis i sängen.. haha!



Sist med inte minst... ALLT kommer va bra på UL och jag tror du vet förklaringen själv till din minimala viktuppgång (som du själv skriver) och det är väl huvudsaken. Kram

2010-08-21 @ 12:20:53
URL: http://fameliasson.blogg.se/
Postat av: Cindy

Ja, bebis blir nog som en liten prick i den stora sängen. Men man får ringa i den lite mysig och göra sängen lite mindre på så sätt.

2010-08-21 @ 16:52:40
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Kattis

Åh va mojjsigt bebis kommer att få Cindy! Å ni har ju så fint hus åxå :) Brukar glana på din blogg men inte lämna så mycket spår efter mig hihi! Lycka till nu, det är inte långt kvar! Å på tal om vikt, huvudsaken att bebin mår bra å du med :) Det är så olika det där (vissa går upp 18 kg..ehh..) :))haha kram på dig!

2010-08-21 @ 22:08:00
Postat av: Hanna

Åh va mkt fint!!!! Visst längtar man bara ännu mer när man shoppar å boar hemma för bäbisen...:-) Jag är helt bäbistokig nu. Tvättar jag inte babykläder så surfar jag på babysidor eller städar fixar å donar lite varstans. För allt måste juv ara tipp topp när bäbisen kommer...eller??!!! ;-)

Husplaneringen hinns med den oxå. Tur man inte får sova så mkt så man hinner med allt...:-)

2010-08-21 @ 23:23:29
URL: http://husdrommen.blogg.se/
Postat av: Susanna

Mycket fina grejer ni köpt till bebisen. Lycka till!

2010-08-22 @ 20:42:58
Postat av: Jonna

Muminkudden såg ut att passa in bra med alla andra bebisgrejer :) Hoppas du får nytta av den. Tack för senast!

2010-08-22 @ 21:15:06
Postat av: Maggan

Fina saker, allt på grej innan underverket kommer.



Kramis

2010-08-23 @ 09:36:44
URL: http://karinmargareta.blogg.se/
Postat av: Andréaa

Oj va fina saker! Allt förberett för ankomst! :) Underbart att se. Sådär önskar jag att jag hade haft det när mina barn kom. Klart hus, alla saker inhandlade. Vi hade ingenting klart när barnen kom, allt i en enda röra hemma. Arons bilstol köpte Peter samma dag jag skulle hem från bb, ha ha.. Oj oj. Kramar!

2010-08-23 @ 21:27:44
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Tessa

Vad väl förberedda ni verkar va, skönt och DUKTIGT! Alla dina gamla kläder kommer ju va för stora sen du när bebis e ute =)

2010-08-23 @ 23:17:15
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Malin och Freja

måste säga att ni gjort ett bra val med vagnen. :-) Freja har en exakt likadan, nog mörkblå. Hon håller på att hoppa över kanterna nu. Måste köpa en sele till vagndelen. Vill inte ännu byta till sittdelen, mot vintern känns det bättre med en varm vagn. Njut nu av de sista veckorna! Kram!

2010-08-31 @ 11:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0