Ljusstake i min ägo

2009-04-03 @ 18:36:06
Har länge velat ha en STOR ljusstake och har sett en jag vill ha, men har inte orkat beställa från Sverige. Men i går fick jag hem ett reklamblad från EM och där var den :-)

For direkt efter jobbet och inhandlade en :-) Kommer att bli så fin i huset, här i lägenheten får den väl mest samma damm. Men jag har redan hittat många platser den passar på i huset.

Här är den...


Den är 1 m hör och rätt fläskig.

Huset då...

Vår murare och kaklare har börjat mura upp väggen i badrummet där nere. Han murar med Siporex, detta för att de inte ska bli fukt skador. Glömde kameran.
I den murade väggen fixade vi även en infälld hylla med speciella mått för shampo och balsam flaskor. Blir super nice.

Igår när dom andra jobbade stod jag som vanligt och drömde mig bort :-)
Jag älskar verkligen vårt hus. Jag tycker såååå mycket om våran planlösning. Visst vissa rum skulle kunna vara större, men var ska man dra gränsen?
Jag tror ytorna kommer att passa oss utmärkt. Vi klarade oss super bra på 120 m2 också som vårt förra hus var på. Men mycket vill ha mer...heter de ju :-)

Det är underbart väder nu om dagarna och det är sååå härligt att de nu är helg så man får va på tomten och röjja undan lite skit.

Ska även beställa köket efter helgen. Det blir Ikea och så blir det luckan Ädel vit. Handtagen blir snäckformade. Svart stembänkskiva och vitvaror i rostfritt. Vitvaror väntar jag på offert från Wåges & co.
Jag följer en blogg, som har typ det kök som vi tänkt oss:

http://mysmirakel.blogspot.com/

Lägger in en bild på deras underbara kök.





Nej nu ska jag gå och mysa i soffan. Har laddat ner några avsnitt av Wipeout, så jag kommer antagligen att ligga och asgarva, gillar verkligen det programmet.

Kram och trevlig helg alla vänner och bloggvänner :-)

Kommentarer
Postat av: Melle

hej stumpan,

ni kommer att få d så fint i ert framtida hem, d e jag alldeles säker på! kandelabern e helt underbar jue :) e du ledig i påsk?

puss

2009-04-03 @ 23:18:24
Postat av: Cindy

Jo jag är ledig i påsk. Hoppas du har de bra där borta, de låter så :-) Puss och Kram så syns vi.

2009-04-04 @ 09:00:40
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Melle

jag har d suveränt här, trivs riktigt bra :) har en bra handledare o alla e trevliga på sjukan! Bra att du e ledig i påsk så hinner vi ses (jag kommer hem på osndag kväll) kramar

2009-04-04 @ 12:35:00
Postat av: Tessa

Snyggt! Och den där kandelabern är verkligen urtjusig. Sån skulle jag å kunna ha (om 7 år typ). Har svår beslutsångest ang. uppmurad vägg med infällda hyllor eller om vi bara ska sätta dit en glasvägg. Tycker ju det är praktiskt med infällda hyllor så slippar man såna där "fula" vanliga korgar på väggen.

2009-04-04 @ 21:24:37
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Cindy

Jag tycker du ska köra på infällda hyllor. Du kommer att ångra dig annars när du ser dom fula rostiga skitiga korjarna du annars måste ha hängandes på kranen. Kan du köra både infällda hyllor och glasvägg, gör du ju det :-) KRAM PÅ DIG

2009-04-05 @ 00:46:28
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0