Surr....

2009-04-19 @ 15:22:55
Igår var vi bara hemma och njöt av en god middag och en flaska vin. Vi fantiserade om våran blivande trädgård och hur mycket vi kommer att njuta av att bara få va och ha slött. Vi har typ aldrig slött, vet inte hur det är att ha slött.
När vi bodde i förra huset började vi fixa upp trädgården där, mest för att vi måsta. Men det vi upptäckte var att vi älskade att fixa i trädgården. Så roligt var det. Var helt underbart att få arbeta med händerna och förändra gården. Det är ju så vackert med blommor. Så det kommer vi verkligen att se framemot och ha som avkoppling.

Trädgården kommer vi förstås inte hinna med denna sommar, det blir nog nästa sommars projekt. Dock skulle vi vilja hinna fylla gården med jord, där det ska fyllas. Gården kommer att vara i typ 3 nivåer. Gården är väldigt stor 2040 m2 så det finns att arbeta med :-)

Skulle så vilja inhandla lite utemöbler osv. men tror faktiskt jag väntar....vi får se.
Två stycken sådanna här skulle jag vilja ha åtminnstone. Kommer från Ellos:


Gillar den här bänken, skulle passa på verandan. Också från Ellos:


Den här skulle vara mysig i vår lilla "björkpark", som man ser från matsalsbordet inne:




Sen skulle vi vilja ha en ny åkgräsklippare. Våran börjar bli så gammal och vi skulle vilja ha en midjestyrd. Men dom kostar ju en hel förmögenhet.

Ska rita upp trädgården någon gång i paint pogrammet har jag tänkt så ni får se lite hur vi tänkt.


Tänker på Cina och hennes familj


KRAM






Kommentarer
Postat av: Anonym

då tycker jag ni ska köpa en gräsklippare som går själv ist, dom funkar super! och man behöver inte lyfta ett finger! =)

2009-04-19 @ 19:18:46
Postat av: Vimsingen

Fantastiskt fina möbler. Var tredje bänken (den som går runt om) också från ellos?

/Vimsingen

2009-04-19 @ 19:23:53
URL: http://vimsingen.blogspot.com
Postat av: Nyfiken spion :-)

Vem ska ni ta jorden ifrån?

2009-04-19 @ 20:45:24
Postat av: Andréa

Javisst är det så skönt att fixa i trädgården! Och så jäkla härligt de känns i hjärtat sen när man får se hur fint de blir, man blir ju alldeles överlycklig! Jag har däremot inte haft tid ALLS till att laga fint sen Aron kom till världen. Har rensat lite ogräs nån gång när han sovit på dagen. Men nu sover han ju inte så länge heller så jag brukar göra det jag måste och sen slappa en stund. När han e vaken går det absolut inte att göra annat än vakta honom, vi har ju så branta backar och sånt här. Men om ett par år ska de bli trädgårdsarbete igen! Eller ännu bättre: Ska tvinga Peter att laga ett staket runt gräsplätten här på gårn o sätta aron där en stund på dagarna... Lite sandlåda o sånt där så kanske han vill va där en stund. Då kan jag kanske fixa lite med annat..



Trädgårdsmöblerna är verkligen skiiitfiiina! Vill också inhandla en hög!



2009-04-21 @ 13:03:36
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Cindy

Själv gående gräsklippare, kanske.... men de är ju ganska kul att klippa gräs bara man en bra gräsklippare.



Vimsingen: 3: e bänken är också från Ellos, glömde skriva det :-)



Spionen :-) : Våran grävare Stefan Karlsson skulle fixa fyllning åt oss och jag tror att han fixar jorden också. Har inte riktigt kollat än i.o.m. att det inte riktigt är helt aktuellt ännu. Men jag tror man ska ringa runt och höra priser, tror det kan skilja ganska mycket. Meddelar om jag hör nått.



Andréa: Er gård, va jag sett på bilderna ser ju helt underbar ut. Jág tycker det är så fint när man bevarar gårdens egna växter och stenar och sånt. Ví har massor av stora stenar som vi tänkt göra nått fiffigt med.



Kram på er alla och tack för att ni orkar kommentera, alltid lika kul.

2009-04-21 @ 14:56:13
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Spionen igen

Nja jag tänkte mer på jorden jag köpte sist. Kunde lika bra varit utan. Växer inte gräs där alls. Tydligen jord och annat skräp de sållat som de tagit från dikeskanter. Ogräs,tistlar mm mördarsniglar som jag inte hade förr.

Den granne du bor brevid nu jord var det. Aldrig mer!!

Tog kompostjord före av en annan och den var jag nöjd över fast det var en del benbitar kvar :-)

2009-04-21 @ 17:49:39
Postat av: Cindy

Spionen: Okej. Jag vet att det är många som fått skit jord. Till vårt förra hus tog grov jord från Sund någonstanns och jäklar va gräset växte... nästan lite för bra. Den jorden var lite för grov, luktade nästan bajs. Hoppas det löser sig. Du får gärna tipsa sen om du blir nöjd med den jord ni får och va det kostar.

2009-04-21 @ 19:37:50
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej stumpan,

hur e du ledig på valborg? då måste vi ta en dejt igen! jag längtar oxå tills ni har en trädgård, så vi kan ha garden-party ;) hehe! kram

2009-04-21 @ 21:17:16
Postat av: Cindy

Kan de va Melle som undrar????



Jag är ledig i valborg men jag ska ju på dop den 1 maj, efter det skulle vi käka middag tillsammans. På valborg tänkte vi därför ta det lugnt med lite talka på grön områderna. Men ses hinner vi göra. Hoppas du har de bra där borta. Kram

2009-04-22 @ 09:17:48
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Melle

japp...Melle som undrar :) knepigt d där när namnet försvinner... Bra att vi hinner ses, hör av mej då jag anländer till vår fina ö! kram

2009-04-22 @ 17:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0