Sorry...

2008-06-26 @ 23:08:21

för att det har varit dåligt med uppdatering....men det är fullt upp just nu.
Efter jobbet är det direkt till bygget för att hjälpa Ove att lägga på taket. Jag sågar och Ove och hans pappa spikar. Har lärt mig massor, och det är skit kul. 
Råsponten på det stora taket är klart, nu håller vi på med veranda taket. Bara lite, lite kvar. Sen ska Ove börja med isolering och värmeslingor i golvet inne, så vi kan gjuta sen. Efter det kan man inte göra nått inne på ett bra tag, då det skall torka, så då blir det att göra utsidan klar. Skulle vilja måla huset nu i sommar, och jag har en dröm om att jag kommer att hinna göra det. Hittade ett hus med exakt dom färgerna jag gillar, ove skall bara godkänna, jag var och knackade på dörren och frågade om dom hade färgkoderna kvar och det hade dom. Så nu har jag exakt färgnummer :-)
Lite pinsam får man vara, eller?

Har kommit på lite ideér till huset som jag måste förverkliga... har ett häfte som jag skriver upp mina ideer i så att jag inte glömmer dom.

Vi kommer att ha en balk i taket i hallen, eller i hallens slut. Balken kommer antagligen att målas vit. Nu har jag en idee om att skriva i guld på balken VÄLKOMMEN.... fast med vackra snirkliga versaler.... tycker det är sååå läckert med text på väggarna, men det får inte bli för mycket. Skulle någonstanns vilja skriva typ Borta bra men hemma bäst, eller Hem ljuva hem. Hmmm.... har även hittat ett fint citat....
LIVE WELL
LAUGH OFTEN
LOVE MUTCH 
kanske i sovrumet, eller??? Vill inte att det skall stå nått i alla rum, bara någonstanns så får bli nått av dessa. 


Har mycket andra ideer till. Kaklet i nedre badrummet är typ redan inhandlat ;-) Nä, men vi vet vad vi ska ha sit. Tema blir typ strand.

Hallen har jag också scanat på... skall göra smart förvaring där har jag tänkt, det blir nog skit bra.
Kom gärna med förslag och ideer.


Sorry det blev ett lite snurrigt inlägg, men jag är rätt snurrig nuförtiden :-)



Kommentarer
Postat av: Tessa

Å jag längtar tills man är i det där stadiet då man börjar se helheten och kan börja planera golv, kakel etc. Såå avis. Skulle inte förvåna mig ifall vårt blir uppskjutet ännu ett år, dvs inte inflytt förrän sommar 2010, no stress...fy faan.

2008-06-27 @ 22:15:50
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Pia

Hej, hej:)

Hittade till din blogg slumpmässigt faktiskt!

Vet inte vem du/ni är men tyckte det var lite komiskt alltsammans:)

Jag o min sambo har varit in i huset ni har sålt, alltså till de som bor där nu:) När de just flyttat in...Jättecharmigt hus!

Titta gärna över till min blogg..din skll jag fortsätta hänga med iaf, rolig blogg:)

/Pia (nattvakare, inte vaken denhär tiden annars:-)

2008-11-15 @ 01:50:45
URL: http://homebypia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0