Hinner inte...

2008-08-08 @ 18:06:38
Jag är sååå dålig med det här bloggandet men nu tycker jag det är dags för lite uppdatering...

Måste bara säga att när jag sitter och planerar och funderar inne i huset så blir jag mer och mer förälskad i det. Jag älskar vårt hus, det kommer att bli såååå bra. Trodde faktiskt inte att det skulle bli så här bra. Är så j-la nöjd :-)

På ut sidanhar förjande hänt, all läkt är färdig så det är bara plåtar och tegeln kvar. Det kommer några killar med Ove på söndag som ska sätta tegelt på plats. Ska helt klart plåtas en del.

På insidan har Ove isolerat golvet, det ska ett varv till på allt, en blå dyr styrox. Sen börjar det bli dax för att gjuta :-)

Annars är det ganska mycket kvar på utsidan. Alla foder och dropplister osv. Kommer att ta ett bra tag innan allt är på plats.

Det går sakta men säkert framåt. Ove har lite jobb imellan som han måste göra och då blir ju huset lidande. Men någon gång långt framåt så kommer vi verkigen att flytta dit :-)

Lite bilder:


Det ni ser på är köket och platsen där matbordet kommer att stå är där styroxen är.


Står vis stora ingången och tittar på väggen där trappan kommer att gå upp.






Kommentarer
Postat av: Tessa

Va härligt! Kommer trappan att gå upp i mitten?

2008-08-09 @ 21:44:36
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Cindy

Tessa: jo trappan kommer i mitten och kommer att vara en öppen vit trappa.



Såg i bloggen att ni börjat med grunden. Åh va spännande, ser stort ut. Kram och lycka till.

2008-08-10 @ 11:37:54
Postat av: Petronella

Hejsan!

Ert hus kommer att bli suoerfint, precis som du säger. Hade aldrig sett Teri-hus innan jag snubblade över er blogg. Fantastiska hus. Gillar den amerikanska verandan. Ska bli kul att se mer bilder sen :o)! Kram Petronella

2008-08-10 @ 19:57:57
URL: http://pellanochorjanbyggerhus.blogspot.com
Postat av: Petronella

Hej igen! Såg att jag lämnat en nästan likadan kommentar på ett tidigare inlägg, hahaha... det gäller att komma ihåg vad man gjort och inte :o) Kram Petronella

2008-08-10 @ 20:03:56
URL: http://pellanochorjanbyggerhus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0